Artikelen per label
-
Feest der (h)erkenning
Zo’n 350 goede doelen mogen zich vanaf 1 juli een erkende fondsenwervende organisatie noemen. dit werd gevierd met het Feest van (h)erkenning in het Friendship Sports Centre in Amsterdam. “Er is erkenning voor de erkenning gecreëerd”, sprak Roline de Wilde, directeur Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). en daar wordt en werd achter de schermen hard aan gewerkt.
-
NRC Charity Awards 2016
Het was een spannende avond voor de studenten van de Willem de Kooning Academie en zesgoede doelen die op woensdag 31 augustus nog in de race waren voor de NRC Charity Awards. De prijs die gewonnen kon worden: een dubbele advertentiepagina in NRC Handelsblad en nrc.next.
-
Thuisgesprekken met erflaters
Bij weinig goede doelen staat het in het programma: gesprekken bij mensen thuis. Terwijl in de eigen vertrouwde omgeving van de donateur veel informatie te krijgen is door een uur samen koffie te drinken en te luisteren naar de donateur.
-
Trends en lessen uit het Verenigd Koninkrijk
In londen werd van 4 tot en met 6 juli de Fundraising Convention georganiseerd, het grootste en jaarlijks terugkerende fondsenwervingscongres in europa. Ook dit jaar was nassau Fundraising van de partij, samen met een groep fondsenwervers van nederlandse non-profitorganisaties. Zij keerden terug met vier interessante trends en lessen in fondsenwerving.
-
Mijn dochter is boos
Twee jaar geleden gooide ze een emmer ijskoud water over haar hoofd. Niet dat ze als een blinde kip achter elke trend aanholt. Maar de icebucket Challenge was anders, zo verzekerde ze mij. Want dit was voor mensen met de dodelijke spierziekte ALS.
-
Onlinefondsenwerving: the next big thing in fondsenwerving?
Er wordt veel gezegd en geschreven over onlinefondsenwerving. Al tien jaar wordt die beschouwd als de potentieel grootste bron van inkomsten voor charitatieve organisaties. Maar over de resultaten hullen veel goede doelen zich nog altijd in stilzwijgen. Wat doen ze nu precies, wat is succesvol en wat niet? Wat zijn nu de echte resultaten? En wat is de bewezen manier om het organisatorisch het beste in te vullen? Hoe moet het?
-
Disruptie
Ook de fondsenwerving komt langzamerhand in de greep van de disruptie. Onlinewerving mag dan nog niet gebracht hebben wat we er al langere tijd van verwachten – lees het artikel in dit nummer door Walter van Kaam – het heeft hoe dan ook gezorgd voor een ingrijpende verandering op de werkvloer van fondsenwervers en communicatiemensen. Je zult zien dat er volgend jaar veel meer goede doelen meedoen aan de jaarlijkse benchmark, om te profiteren van de vele informatie die dat oplevert. Alleen daardoor al zal onlinewerving zich steeds verder ontwikkelen.
-
Jubileum: tiende editie van de Vakdag Fondsenwerving
Zonder fondsenwervers zou het bestaan van heel veel non-profits en zeker van zo’n beetje alle goede doelen er ingrijpend anders uitzien. Het werk, en vooral het resultaat, van de fondsenwervers wordt steeds belangrijker, terwijl de uitdagingen toenemen en de tijden veranderen.
-
Verantwoorde transparantie is wel degelijk mogelijk
Stel je dit bericht voor: ‘Winkel besluit doorzichtig glas in zijn etalage te zetten.’ Over transparantie gesproken. En: ‘Onderzoek wijst uit dat een open keuken in een restaurant het vertrouwen in de kwaliteit van de gerechten vergroot.’ Leuk voor de afhaalchinees met zijn schuifluik.
-
Maakt geld gelukkig?
Steve Jobs en Bill Gates waren vroeger de Bassie en Adriaan van de technologiewereld. Gates was de acrobaat die zorgde dat Microsoft zich soepel en lenig aanpaste aan alle software. Jobs zat vol kattenkwaad en dreef iedereen tot waanzin met zijn eenkennige Applesysteem.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 75
- 76
- 77
- ...
- 113
- Volgende pagina