Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Goede doelen worstelen met crm

Opinie

1 maart 2017

Een flink aantal goede doelen ervaart tekortkomingen in hun huidige crm. Een deel daarvan is op zoek naar iets nieuws, maar toch is er ook een deel dat hierin berust. Is er te weinig keus of is het budgettair niet haalbaar om voor de beste oplossing te kiezen? Op het gebied van crm-systemen voor goede doelen is er het nodige gebeurd de afgelopen jaren. Datapartners ging failliet, iFunds stortte zich op overnames en Salesforce verwierf in korte tijd een flink marktaandeel.

door Gastauteur

Bij het goede doel waar ik werk, heb ik twee keer een conversie naar een nieuw crm-systeem begeleid. Wat mij opviel is dat er qua software betrekkelijk weinig te kiezen valt. Het maken van software voor goede doelen blijkt een niche, waarin maar weinig ontwikkelaars kunnen overleven. Na de recente overname van Cherry-T door iFunds valt er nog minder te kiezen. Dit riep bij mij de vraag op hoe goede doelen hun crm hebben georganiseerd. Hebben ze voor de beste oplossing gekozen, of nemen ze noodgedwongen met minder genoegen?

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in