Advertentie

Impact

  • Droomvluchten voor zieke kinderen met Stichting Peter Pan Club

    20 augustus 2019 om 07:00

    Soms zijn er van die stichtingen die onder de radar vliegen. Maar dat geldt zeker niet in letterlijke zin voor Stichting Peter Pan Vakantieclub. Al 23 jaar stappen zieke of gehandicapte kinderen aan boord van de Peter Pan Boeing 737 van Transavia en maken een droomvlucht voor de vakantie van hun leven. Hoogste tijd om meer ruchtbaarheid aan de missie van dit goede doel te geven.

    Lees meer over "Droomvluchten voor zieke kinderen met Stichting Peter Pan Club"
  • Grote bedrijven, maatschappelijke ambities

    12 augustus 2019 om 13:30

    Steeds meer bedrijven vinden maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk. Als partner van goede doelen kunnen bedrijven maatschappelijke en zakelijke doelen op een mooie manier met elkaar verbinden. Zo zijn Philips, Booking.com, Pampers, Action en Australian een partnership aangegaan met het Longfonds, UNICEF en SOS Kinderdorpen. Stuk voor stuk succesvolle samenwerkingen waar iedereen beter van wordt.

    Lees meer over "Grote bedrijven, maatschappelijke ambities"
  • Social Impact Bonds viert vijfjarig jubileum

    10 juni 2019 om 08:00

    Nederland is wereldwijd een van de koplopers op het gebied van Social Impact Bonds (SIBs). Vijf jaar geleden werd deze vernieuwende manier om maatschappelijke problemen aan te pakken vanuit het Verenigd Koninkrijk naar ons land gehaald. De eerste SIB van Nederland werd in Rotterdam gelanceerd, daarna volgden er nog tien.

    Lees meer over "Social Impact Bonds viert vijfjarig jubileum"
  • Bio Vakantieoord: op naar de 100 jaar

    4 juni 2019 om 08:00

    Op 21 maart 1927 werd door de toenmalige Nederlandse Bioscoopbond, op initiatief van bioscoopexploitant Abraham Tuschinski, Stichting ‘Bio-Vacantieoord’ opgericht. ‘Voor alle gezindten’ was de spreuk. Doel van deze stichting was het opzetten van een vakantieoord voor kinderen van wie de ouders het niet zo breed hadden. Hoe is Bio Vakantieoord ontstaan, waar staat de stichting tegenwoordig voor en wat zijn de plannen voor de toekomst? Aan het woord is Frans Wientjes, directeur van de stichting.

    Lees meer over "Bio Vakantieoord: op naar de 100 jaar"
  • 60 Jaar Junior Chamber International in Nederland

    16 april 2019 om 08:30

    De Junior Chamber International heeft reden om feest te vieren. Het is namelijk 60 jaar geleden dat de Nederlandse afdeling van JCI officieel het levenslicht zag. Voor Vakblad fondsenwerving het moment voor een kijkje in het verleden en een blik op de toekomst. Welke projecten heeft JCI verwezenlijkt en wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?

    Lees meer over "60 Jaar Junior Chamber International in Nederland"
  • Nieuw kantoor Goede Doelen Loterijen: Van Weeskind naar Parel van de zuidas

    28 december 2018 om 11:30

    Het meest duurzaam gerenoveerde gebouw van Nederland staat in Amsterdam aan de Zuidas. Het is het verbouwde, nieuwe kantoor van de Goede Doelen Loterijen (Postcode Loterij, BankGiro Loterij, VriendenLoterij). Naadloos past het in de missie van de organisatie: bijdragen aan een duurzame en rechtvaardige wereld. Het gebouw werd op zes december 2018 feestelijk geopend door koningin Máxima. Wij kregen van tevoren een uitgebreide rondleiding door het bijzondere pand, dat tot voor kort wel het Weeskind van de Zuidas werd genoemd. Het prachtige, sfeervolle en duurzame pand is nu de 'Parel van de Zuidas.'

    Lees meer over "Nieuw kantoor Goede Doelen Loterijen: Van Weeskind naar Parel van de zuidas"
  • Impact

    20 december 2018 om 13:06

    Begin oktober organiseerde de PostcodeLoterij in De Balie in Amsterdam ‘Het impactdebat: hoe maken we het verschil?’ Daar wilde ik wel naartoe.

    Lees meer over "Impact"
  • Bolle wangen voor het Longfonds

    20 december 2018 om 12:38

    Bolle wangen, een rood aangelopen gezicht, aderen die langzaam opzwellen. Ronald de Boer heeft er wel eens beter uitgezien. in een reclame voor het Longfonds houdt hij zo lang mogelijk z’n adem in en daagt de rest van Nederland uit hetzelfde te doen.

    Lees meer over "Bolle wangen voor het Longfonds"
  • Acht essentiële ingrediënten om een partnerorganisatie te laten beginnen met fondsen werven

    12 december 2018 om 04:44

    Stel, je partnerorganisatie wil beginnen met fondsen werven in een land in ontwikkeling, dan zijn dit enkele essentiële ingrediënten.

    Lees meer over "Acht essentiële ingrediënten om een partnerorganisatie te laten beginnen met fondsen werven"
  • Acht factoren voor succesvolle fondsenwerving in ontwikkelingslanden

    12 december 2018 om 04:39

    De wereld verandert snel: waar lokale ngo’s tien jaar geleden de meeste fondsen nog vanuit het buitenland wierven, vinden ze nu steeds vaker de weg naar donoren uit eigen land. Stichting Wilde Ganzen werkt met partners in Kenia, Zuid-Afrika, Brazilië en India aan meer zelfredzaamheid, duurzaamheid en organisatiekracht, door middel van lokale fondsenwerving. Wat maakt fondsenwerving in ontwikkelingslanden tot een succes?

    Lees meer over "Acht factoren voor succesvolle fondsenwerving in ontwikkelingslanden"