-
Lees meer over "Nalatenschappen in Nederland: Groei, kansen en uitdagingen"Nalatenschappen in Nederland: Groei, kansen en uitdagingen
Nalatenschappen- en legatenwerving zit nog altijd in de lift. In twee artikelen nemen Ann-Sophie Bouckaert, Sanne Holvoet en Arjen van Ketel de ontwikkelingen van het kanaal in België en Nederland onder de loep.
Deze week: de groei, kansen en uitdagingen in Nederland. Arjen van Ketel zet de nieuwste inzichten uit de Legacy Monitor 2025 op een rij.
-
Lees meer over "Het Longfonds en World Vision betrekken hun achterban bij het werk"Het Longfonds en World Vision betrekken hun achterban bij het werk
Iedere ANBI is opgericht met een bepaald maatschappelijk doel voor ogen. Vaak met hele vanzelfsprekende dynamiek: een donateur geeft geld, het goede doel bepaalt hoe het geld wordt besteed en de doelgroep merkt de effecten van de investering. Maar wat als de hele boel omgedraaid wordt? Wat als de doelgroep echt invloed kan uitoefenen op de missie en de besteding?
-
Lees meer over "De nieuwste geeftrends in gelovend Nederland"De nieuwste geeftrends in gelovend Nederland
Christenen zijn de gulste gevers van Nederland; dat is al lange tijd bekend in fondsenwervend Nederland. Dit onderzoek bevestigt dat beeld opnieuw: niet alleen geeft de christelijke achterban gemiddeld veel méér dan de niet-christelijke achterban, ze zijn ook vaker vaste donateur van goede doelen.
-
Lees meer over "Groei inkomsten uit nalatenschappen blijft aanhouden"Groei inkomsten uit nalatenschappen blijft aanhouden
Onlangs verscheen de vijfde Legacy Monitor Netherlands. Dit benchmarkonderzoek geeft een scherp inzicht in de ontwikkeling van de inkomsten uit en de werving van nalatenschappen. Initiatiefnemer Arjen van Ketel, sinds 2001 actief in de werving van nalatenschappen: ‘Na Groot-Brittannië, ons gidsland bij de werving van nalatenschappen, is Nederland het enige land waar een zo diepgaand, jaarlijks onderzoek bestaat.’
-
Lees meer over "Nieuwe benchmark direct-marketing: fondsenwerving maakt vliegende start"Nieuwe benchmark direct-marketing: fondsenwerving maakt vliegende start
Cijfers over fondsenwerving zijn er wel in Nederland. Denk aan wat het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) jaarlijks verzamelt en het onderzoek Geven in Nederland. Maar als je op zoek bent naar wervingsgegevens over direct-marketingactiviteiten; als je wilt weten of direct mail nog succesvol wordt ingezet of als je benieuwd bent of onlinewerving de nieuwe heilige graal is, dan heb je veel gerichtere informatie nodig. Daar zorgt John van der Vlies voor met een nieuwe benchmark.
-
Lees meer over "Purpose marketing: good for business?"Purpose marketing: good for business?
Mooi verhaal. Op een dag wordt een ambtenaar van een Amerikaanse gemeente gebeld door een medewerker van een pizzaketen. De pizzaman spreekt zijn bezorgdheid uit over de slechte staat van de wegen. Door alle hobbels en gaten kan hij zijn pizza’s niet in perfecte staat afleveren bij de consument. En dat is bad for business.
-
Lees meer over "Inkomsten uit nalatenschappen zitten weer in de lift"Inkomsten uit nalatenschappen zitten weer in de lift
Nalatenschappen zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden voor de inkomsten van goede doelen, die andere kanalen – soms steeds meer – onder druk zien staan. Zoals elk jaar komt Centrum Nalatenschappen rond deze tijd voor de lezers van Vakblad fondsenwerving met een actuele stand van zaken.
-
Lees meer over "De 2019 Nonprofit Technology Conference in Oregon: een impressie"De 2019 Nonprofit Technology Conference in Oregon: een impressie
Van 12 tot en met 15 maart 2019 organiseerde de Nonprofit Technology Enterprise Network zijn jaarlijkse conferentie, deze keer in Portland, Oregon. Leen Roeleveld schreef voor Vakblad fondsenwerving een persoonlijke impressie.
-
Lees meer over "Wordt 2019 het kanteljaar voor donateurservice?"Wordt 2019 het kanteljaar voor donateurservice?
Al in 2006 hoorden we de verhalen, dat voor de telefonische klantenservice snel alles anders ging worden. De telefoon was uit, internet was in. Telemarketing was ten dode opgeschreven en het initiatief zou voor de volle honderd procent bij de klant liggen. Peter Coelman kijkt voor ons wat daarvan waar geworden is.
-
Lees meer over "Het jaarlijkse congres van de Association of Fundraising Professionals (VS): een impressie"Het jaarlijkse congres van de Association of Fundraising Professionals (VS): een impressie
De International Conference van de Association of Fundraising Professionals in de VS, claimt de grootste, jaarlijkse fondsenwervingsconferentie ter wereld te zijn. Ben je werkzaam in het veld van internationale fondsenwerving en wil je connecten met gelijkgestemden, dan moet je erbij zijn, zo lijkt de boodschap.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina