Advertentie

Trends

  • Purpose marketing: good for business?

    2 september 2019 om 09:00

    Mooi verhaal. Op een dag wordt een ambtenaar van een Amerikaanse gemeente gebeld door een medewerker van een pizzaketen. De pizzaman spreekt zijn bezorgdheid uit over de slechte staat van de wegen. Door alle hobbels en gaten kan hij zijn pizza’s niet in perfecte staat afleveren bij de consument. En dat is bad for business.

    Lees meer over "Purpose marketing: good for business?"
  • Inkomsten uit nalatenschappen zitten weer in de lift

    20 augustus 2019 om 07:00

    Nalatenschappen zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden voor de inkomsten van goede doelen, die andere kanalen – soms steeds meer – onder druk zien staan. Zoals elk jaar komt Centrum Nalatenschappen rond deze tijd voor de lezers van Vakblad fondsenwerving met een actuele stand van zaken.

    Lees meer over "Inkomsten uit nalatenschappen zitten weer in de lift"
  • De 2019 Nonprofit Technology Conference in Oregon: een impressie

    13 juni 2019 om 08:00

    Van 12 tot en met 15 maart 2019 organiseerde de Nonprofit Technology Enterprise Network zijn jaarlijkse conferentie, deze keer in Portland, Oregon. Leen Roeleveld schreef voor Vakblad fondsenwerving een persoonlijke impressie.

    Lees meer over "De 2019 Nonprofit Technology Conference in Oregon: een impressie"
  • Wordt 2019 het kanteljaar voor donateurservice?

    11 juni 2019 om 08:00

    Al in 2006 hoorden we de verhalen, dat voor de telefonische klantenservice snel alles anders ging worden. De telefoon was uit, internet was in. Telemarketing was ten dode opgeschreven en het initiatief zou voor de volle honderd procent bij de klant liggen. Peter Coelman kijkt voor ons wat daarvan waar geworden is.

    Lees meer over "Wordt 2019 het kanteljaar voor donateurservice?"
  • Het jaarlijkse congres van de Association of Fundraising Professionals (VS): een impressie

    5 juni 2019 om 08:00

    De International Conference van de Association of Fundraising Professionals in de VS, claimt de grootste, jaarlijkse fondsenwervingsconferentie ter wereld te zijn. Ben je werkzaam in het veld van internationale fondsenwerving en wil je connecten met gelijkgestemden, dan moet je erbij zijn, zo lijkt de boodschap.

    Lees meer over "Het jaarlijkse congres van de Association of Fundraising Professionals (VS): een impressie"
  • Innoveren: het kan en het moet

    1 februari 2019 om 07:54

    Fondsenwerving kan én zal fundamenteel veranderen. Vernieuwing van onze huidige wervingskanalen en - technieken is absoluut noodzakelijk om voldoende inkomsten te blijven garanderen. Maar er is meer. Nieuwe technologische ontwikkelingen bieden tal van kansen om onze achterban (nog) meer te inspireren én te betrekken bij onze inhoudelijke doelstellingen. En meer betrokkenheid is in bijna elk fondsenwervend jaarplan prominent aanwezig. Om ook de nieuwe donateur te betrekken is innovatie een must.

    Lees meer over "Innoveren: het kan en het moet"
  • Wat brengt 2019

    28 december 2018 om 10:28

    Medio 2015 brachten we het honderdste nummer uit van dit Vakblad. In het bijna honderdtwintig pagina's dikke nummer keken we terug op de ontwikkelingen die de fondsenwerving in de toen achter ons liggende (vele) jaren had doorgemaakt. Na slechts een paar jaar weer terugkijken heeft geen zin. Maar vooruitkijken wel, vooral aan het begin van een nieuw wervingsjaar. Ik pak veertien arbitrair gekozen onderwerpen en meld wat ik in 2019 verwacht, wat volgens mij beslist moet gebeuren of wat we zeker achterwege moeten laten.

    Lees meer over "Wat brengt 2019"
  • Trends in fondsenwerving 2016

    20 december 2018 om 15:20

    Mindwize en let’sgroo onderzoeken elke drie jaar samen met Vakblad Fondsenwerving hoe de communicatie- en fondsenwervingskanalen zich volgens vakgenoten ontwikkelen. het onderzoek ‘trends in fondsenwerving op de particuliere markt’ geeft zo een beeld van de belangrijke veranderingen in het werven en het geven.

    Lees meer over "Trends in fondsenwerving 2016"
  • Trends in telemarketing 2013-2017

    18 september 2018 om 09:00

    ‘Trends in telemarketing’ is het tweejaarlijkse onderzoek op basis van de belcampagnes van Christal. Het nieuwste onderzoek laat een aantal interessante dingen zien, onder andere dat het langer uitbellen van campagnes loont.

    Lees meer over "Trends in telemarketing 2013-2017"
  • Strategische heroverweging fondsenwerving noodzakelijk

    15 januari 2018 om 07:00

    Op de Vakdag Fondsenwerving 2018 werden diverse presentaties gegeven over innovatieve  wervingsactiviteiten, van Facebook tot blockchain. Een zo’n presentatie en een rondetafel werden verzorgd door Jaco Booster van Enigma Consulting. Reden voor de redactie om Jaco’s Vakdagoptreden af te ronden met een tweegesprek, waarvan dit artikel de neerslag is

    Lees meer over "Strategische heroverweging fondsenwerving noodzakelijk"