Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Tools & Tips

  • Het belang van persoonlijk en relevant communiceren met donateurs en vrijwilligers

    11 november 2021 om 08:00

    Iedereen wil gezien en gewaardeerd worden. Vanuit die beleving benaderen wij de wereld en willen wij niets liever dan dat de wereld daar ook een beetje rekening mee houdt. We weten ook dat er bijna acht miljard mensen op de wereld zijn en ieder z’n persoonlijke voorkeuren, behoeften en wensen heeft. Hier goed aan kunnen voldoen, is best een uitdaging waar veel organisaties mee worstelen. Mensen die zich kunnen verplaatsen in de behoeften van anderen en daarop inspelen, zijn volgens Stephen R. Covey empathische luisteraars, schrijft hij in zijn bestseller ‘The 7 habits of highly effective people’. Mensen, maar ook bedrijven die zoeken naar mogelijkheden om de ander echt te begrijpen en de wereld bekijken zoals de ander deze bekijkt, voldoen aan dit begrip.

    Lees meer over "Het belang van persoonlijk en relevant communiceren met donateurs en vrijwilligers"
  • Vijf creatieve wervingsstrategieën van ‘trailblazers’ uit de non-profitsector

    7 oktober 2021 om 07:00

    Fondsenwervers moeten van alle markten thuis zijn in een wereld die constant verandert. De werving van bijdragen van particulieren, bedrijven en vermogensfondsen wordt beïnvloed door allerlei interne en externe factoren. Een werver dient te allen tijde op de hoogte te zijn van wat er allemaal gebeurt en – nog belangrijker – zich bewust te zijn van de manieren waarop zij moeten reageren. Dat is een flinke, maar cruciale klus. Het whitepaper ‘Creatieve en inspirerende strategieën voor fondsenwerving van trailblazers uit de non-profitsector’ (hier te downloaden) van CRM-leverancier voor goede doelen Salesforce bevat innovatieve en informatieve casestudies van organisaties die zich met succes vernieuwen en verbeteren.

    Lees meer over "Vijf creatieve wervingsstrategieën van ‘trailblazers’ uit de non-profitsector"
  • Ja zeggen maar nee doen; hoe krijg je mensen wél in beweging?

    4 oktober 2021 om 07:00

    Dagelijks proberen wij onze doelgroepen te verleiden tot gewenst gedrag. We willen hen activeren tot bijvoorbeeld het doen van een donatie, openen van een mail of het bezoeken van een museum. Uit onderzoeken komt vaak naar voren dat mensen goede doelen organisaties of de culturele sector belangrijk vinden en een warm hart toedragen, maar in de praktijk niet altijd daadwerkelijk (financieel) steunen. Ze zeggen het één en doen het ander. Hoe komt dat? En hoe krijg je mensen alsnog in beweging? We nemen je graag mee in de wereld van Design. Een belangrijke discipline van Customer Experience (CX) en wat ons betreft ook de leukste.

    Lees meer over "Ja zeggen maar nee doen; hoe krijg je mensen wél in beweging?"
  • Ontwerp de gewenste customer journey 'met vliegroute en kompas'

    6 juli 2021 om 07:00

    De wereld om ons heen gaat beetje bij beetje steeds meer open. De versoepelingen rondom de coronamaatregelen worden met open armen ontvangen. Zo ziet het ernaar uit dat reizen en vakanties in het buitenland deze zomer weer mogelijk worden en die vreugde is voelbaar. In deze positieve energie nemen wij jullie graag ook mee op reis. Op klantreis wel te verstaan. Are you ready for take-off?

    Lees meer over "Ontwerp de gewenste customer journey 'met vliegroute en kompas'"
  • ‘Bel Me Wél’: succesvolle telemarketing ook na de wetswijziging

    24 juni 2021 om 09:45

    Klantcontact- en compliance-expert Patrick Jordens schreef de afgelopen anderhalf jaar aan zijn eerste boek ‘Bel me Wél’, waarin hij de bouwstenen voor duurzame en succesvolle telemarketing beschrijft, gecombineerd met ‘expertvisies’ vanuit verschillende kanten van het vakgebied. Hoog tijd voor een belletje met Patrick:

    Lees meer over "‘Bel Me Wél’: succesvolle telemarketing ook na de wetswijziging"
  • Negen strategieën om customer engagement te verhogen

    20 mei 2021 om 07:00

    De tijd dat het vanzelfsprekend was dat goededoelenorganisaties konden rekenen op een groeiende trouwe achterban ligt ver achter ons. In de praktijk staat de goededoelenbranche voor een aantal grote uitdagingen. Het wordt steeds duurder en lastiger om een nieuwe structurele donateur te werven. Enerzijds staan bestaande fondsenwervende kanalen onder druk door stijgende kosten en strengere wet- en regelgeving. Anderzijds zijn (potentiële) donateurs kritischer geworden en hebben zij hoge verwachtingen van de organisatie: ze verwachten een gepersonaliseerde ervaring en maximale impact van hun donatie. De lat komt steeds hoger te liggen.

    Lees meer over "Negen strategieën om customer engagement te verhogen"
  • Woordvoerderschap van een goed doel: hoe is het anders dan voor een commerciële organisatie?

    25 maart 2021 om 07:00

    Je bent woordvoerder van een commerciële organisatie en je wilt hetzelfde werk gaan doen voor een goed doel. Of je komt uit de journalistiek en wilt persvoorlichting en woordvoering gaan doen voor een non-profit. Is het woordvoerderschap voor een organisatie zonder winstoogmerk die zich voor het algemeen belang inzet anders dan bij een for-profitinstelling? Wat kun je verwachten? 

    Lees meer over "Woordvoerderschap van een goed doel: hoe is het anders dan voor een commerciële organisatie?"
  • Dé drie strategische designprincipes voor succesvolle customer journeys

    11 maart 2021 om 07:00

    Het is begin februari ten tijde van de tweede lockdown en de verscherpte maatregelen. De gevolgen voor goede doelen en culturele instellingen zijn groot. Sinds de uitbraak begin 2020 lopen de inkomsten hard terug en zijn er zorgen om de toekomst. De voortdurende coronacrisis heeft namelijk een grote impact op onze samenleving, het consumenten-en donateursvertrouwen en toekomstig geefgedrag. Aandacht voor het aangaan en versterken van waardevolle verbindingen is voor organisaties nu belangrijker dan ooit! 

    Lees meer over "Dé drie strategische designprincipes voor succesvolle customer journeys"
  • Kascontrole bij verenigingen en stichtingen in coronatijd

    27 januari 2021 om 13:00

    In deze tijd van het jaar vinden bij duizenden verenigingen (Nederland telt meer dan 30.000 sportverenigingen en 150.000 VvE’s) en ook bij veel stichtingen de jaarlijkse controles van de financiën door kascommissies plaats. In normale tijden gaan kascommissies veelal bij de penningmeester op bezoek en bekijken ze ter plaatse de administratie. Met het dringend advies van de regering om bezoek tot maximaal één persoon te beperken is het zaak om de controle op een alternatieve manier te organiseren.

    Lees meer over "Kascontrole bij verenigingen en stichtingen in coronatijd"
  • Free publicity op social media (zonder een cent te betalen)

    10 november 2020 om 07:00

    De persvoorlichter in fondsenwervende organisaties benadert zijn contacten in de traditionele media volop, als het goed is tenminste. Doorgaans ziet hij bij zijn pogingen free publicity te creëren echter invloedrijke socialemedia-accounts over het hoofd. Dat kan anders, betoogt oud-journalist Teije Brandsma, die fondsenwervende organisaties en nonprofits adviseert over professionalisering van mediabeleid.

    Lees meer over "Free publicity op social media (zonder een cent te betalen)"
Close