Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Tools & Tips

  • Mind full of mindful?

    18 februari 2019 om 14:30

    Je zit op de fiets, na je werk. Straks moet je nog wat boodschappen doen, eten maken en afwassen. Nog even die ene email sturen. Wat foto’s naar vrienden appen. Niet vergeten die documentaire op te nemen, want je wilde ook nog even langs je vriendin. Dit is onze normale manier van denken. Maar wat als je
    met mindfulness leeft? Dan luister je naar het zachte suizen van de fietsbanden op de weg, de klanken van de stad, de koele lucht die langs je gezicht stroomt. En je hebt een vage glimlach op je gezicht.
    Lees meer over "Mind full of mindful?"
  • Acht essentiële ingrediënten om een partnerorganisatie te laten beginnen met fondsen werven

    12 december 2018 om 04:44

    Stel, je partnerorganisatie wil beginnen met fondsen werven in een land in ontwikkeling, dan zijn dit enkele essentiële ingrediënten.

    Lees meer over "Acht essentiële ingrediënten om een partnerorganisatie te laten beginnen met fondsen werven"
  • Kijken naar social-ads

    12 november 2018 om 12:11

    In de vluchtige omgeving van social media, met hapklare brokken informatie en de angst voor fear of missing out, wordt het steeds belangrijker een boodschap in korte tijd te communiceren. Volgens een recente studie krijgt maar tien procent van online ads meer dan één seconde aandacht. Daarom hebben we een maatstaf voor advertenties op social media ontwikkeld, gebaseerd op aandachtswaarden voor advertenties op Facebook. De analyses daarvoor zijn gericht op de cruciale eerste twee seconden.

    Lees meer over "Kijken naar social-ads"
  • De enorme mogelijkheden van het medium telefoon

    28 maart 2016 om 14:01

    Voor veel fondsenwervers is de telefoon een medium waarmee je telemarketing bedrijft. Er worden wervings-, heractiverings- of upgradecampagnes georganiseerd en dat levert simpelweg extra fondsen op met een acceptabele terugverdientijd. En daarmee is natuurlijk niets mis. Maar de telefoon is geschikt voor zoveel meer dan dat.

    Lees meer over "De enorme mogelijkheden van het medium telefoon"
  • Het is tijd om het roer om te gooien: van verzakelijking naar vermenselijking

    28 maart 2016 om 08:00

    Kiezers klagen dat ze stemvee zijn en donateurs voelen zich nogal eens een financiële melkkoe. Dat gebeurt als ngo’s transactiegericht zijn en niet relatiegeoriënteerd. Ze zoeken wel verbinding met de bankrekening van donateurs maar niet met hun waarden, zorgen, emoties en overtuigingen. Tijd om het roer om te gooien en in fondsenwerving niet verder te verzakelijken maar juist te vermenselijken!

    Lees meer over "Het is tijd om het roer om te gooien: van verzakelijking naar vermenselijking"
  • Meer donaties met Rich Snippet

    1 januari 2014 om 07:00

    Recent onderzoek in de Verenigde Staten bevestigt dat het besluit van een donateur om te geven voor meer dan dertig procent afhangt van de persoon die leiding geeft aan het goede doel.

    Lees meer over "Meer donaties met Rich Snippet"