Artikelen per label
-
Alweer een nieuw boek van Petra Hoogerwerf
Petra Hoogerwerf, oprichter van Veleda advies, kan met recht de meest publicerende auteur in onze sector worden genoemd. Naast haar vele boeken schreef ze ook artikelen en spreekt ze op conferenties. Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart werd met ruim 3000 exemplaren het bestverkochte boek op dit vakgebied. In 2017 verschijnt alweer haar nieuwe boek ‘Echte winst. Over ondernemen met impact.’ Met recht kan ze als vernieuwer worden gezien die ons vakgebied voortdurend een spiegel voorhoudt.
-
Scherpe band
Als ik een rij zie ga ik er direct in staan. Echt: hoe langer, hoe beter. Een rij is voor mij het beste bewijs dat er iets goeds, unieks of lekkers te halen is. Juist in een tijd waarin ik niet meer weet wie ik nog kan geloven, is de rij voor mij een baken van betrouwbaarheid.
-
Strijdvaardigheid en inspiratie op de eerste Dag van het Mecenaat
Nu het overheidsbudget voor kunst onder druk staat, is het des te belangrijker dat de culturele sector het maatschappelijk nut van kunst helder voor het voetlicht brengt. Gedegen onderzoek en een sterke, eenduidige lobby naar Den Haag én het algemeen publiek zijn essentieel, zo viel te horen op de Dag van het Mecenaat. ‘Cultuur is een gedeeld goed – niet publiek of privaat, laat dat helder zijn.’
-
Ingrijpende gevolgen Europese Privacywet
In 2018 treedt de nieuwe Europese privacywetgeving (Algemene Verordening Gegevensbescherming) in werking. Voor elke organisatie, commercieel of non-profit die data registreert en of verwerkt, heeft deze wet ingrijpende gevolgen. Tijd voor een wake-up call!
-
Goede doelen worstelen met crm
Een flink aantal goede doelen ervaart tekortkomingen in hun huidige crm. Een deel daarvan is op zoek naar iets nieuws, maar toch is er ook een deel dat hierin berust. Is er te weinig keus of is het budgettair niet haalbaar om voor de beste oplossing te kiezen? Op het gebied van crm-systemen voor goede doelen is er het nodige gebeurd de afgelopen jaren. Datapartners ging failliet, iFunds stortte zich op overnames en Salesforce verwierf in korte tijd een flink marktaandeel.
-
Draagvlak doe je samen
Jarenlang leefde Scott Harrison maar voor één ding: het New Yorkse nachtleven. Maar toen hij bijna dertig jaar werd, begon zijn geweten te knagen. Van de ene op de andere dag keerde hij zijn decadente leven de rug toe en stapte aan boord van een schip. Het was het begin van een droom die werkelijkheid zou worden.
-
Donateurs zeggen JA!
Loyaliteitsprogramma’s zijn in opmars bij goede doelen. Maar naar beloningsprogramma’s wordt nog met argwaan gekeken. Dit terwijl donateurs wel enthousiast zijn over beloningsprogramma’s bij goede doelen. Jonge donateurs zijn zelfs nog enthousiaster. Wel moet worden voldaan aan een aantal voorwaarden. Dit laat recent onderzoek van Dunck Loyalty Marketing in samenwerking met de Universiteit van Tilburg en Motivaction zien.
-
Wat betekent 'God in Nederland' voor fondsenwervers?
Christenen zijn veruit de beste gevers van Nederland – veel onderzoeken bewijzen dat. Maar er gaan steeds minder mensen naar de kerk, bleek onlangs opnieuw uit het onderzoek ‘God in Nederland’. Welke gevolgen heeft dit voor fondsenwerving?
-
Geven aan de universiteit: waar liggen de kansen en de uitdagingen?
Fondsenwerving voor het Nederlandse hoger onderwijs staat in de kinderschoenen. Vooral jongere nieuwe donateurs binden blijkt lastig. Waar liggen de kansen en uitdagingen voor fondsenwerving onder alumni?
-
Nalaten in Nederland, vanuit internationaal perspectief
Legacy Foresight onderzoekt en analyseert de Britse nalatenschappen-markt sinds 1994. In juli dit jaar verscheen de tweede Legacy Monitor voor Nederland, in samenwerking met de consultant nalatenschappen Arjen van Ketel.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 74
- 75
- 76
- ...
- 113
- Volgende pagina