Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Werkgroep F2F fondsenwerving publiceert Adviesnotitie Duurzame Relaties

Nieuws

18 november 2021

Een groep van acht face-to-face fondsenwerving (F2F) specialisten heeft een Adviesnotitie Duurzame Relaties via F2F gepubliceerd. In het document staan tien uitvoerig beschreven adviezen die als leidraad voor F2F fondsenwervers kunnen dienen.

door Redactie Vf

‘Wij zien F2F fondsenwerving als een ambacht,’ schrijven de auteurs van de Adviesnotitie op fondsenwerversblog WoW. ‘Net als een meubelmaker ben je bezig met het bouwen van een stoel. Daar had je vroeger een spijker en hamer voor nodig om het in elkaar te zetten. Tegenwoordig doe je dat met een nagelpistool. Het hout is echter onveranderd en de meeste stoelen hebben nog steeds vier poten.’ F2F is als het ware het hout, maar het gereedschap waarmee je het behandelt verandert met de tijd, aldus de auteurs.

De werkgroep die aan de Adviesnotitie heeft meegewerkt bestaat uit:

Eva van der Zee (Greenpeace), Arianne van Soest (Alzheimer Nederland), Claudia Geluk (UNHCR), Linde de Wit (Artsen Zonder Grenzen), Ferhat Kaplan (Amnesty International), Eva Boumans (CARE Nederland), Robert Valentijn (Save the Children) en Souhail Haouari (UNICEF).

De F2F-specialisten geven in het document tien adviezen die binnen de invloedsfeer van de fondsenwerver vallen en niet snel verjaren. Volgens de auteurs van de Adviesnotitie leidt het implementeren van de adviezen tot een kwaliteitsimpuls. ‘Wij hopen dan ook dat met het delen van de informatie in dit document, wij een belangrijke bijdrage leveren aan het verduurzamen van het kanaal. Hoe beter de F2F fondsenwerving in Nederland plaatsvindt, hoe beter wij door consumenten gepercipieerd worden.’

De Adviesnotitie is hier te downloaden.

Meer over Fondsenwerving F2F Fundraising Face-to-face Straatwerving WoW Adviesnotitie

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close