Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Fondsenwerver Bas van Breemen publiceert gratis boekje over geleerde lessen

Nieuws

23 april 2024

Ter ere van zijn twintigjarig jubileum in het vak fondsenwerving heeft Bas van Breemen een boekje geschreven met twintig door hem geleerde lessen. Hij is al 25 jaar actief in direct response marketing en sinds 2010 werkzaam bij Mindwize, eerst als creatief directeur (2010-2020) en nu als Senior Strateeg.

De uitgave '20 Waardevolle lessen' van Bas van Breemen.
De uitgave '20 Waardevolle lessen' van Bas van Breemen.

door Redactie Vf

Van Breemen geeft aan dat hij vanaf het begin gefascineerd was door het opzetten en analyseren van fondsenwervende campagnes en dat hij nog elke dag nieuwe dingen leert. ‘Van mijn fouten, successen, collega’s en van fondsenwervers. Maar vooral van heel veel vakmensen. Zij hebben van mij een betere fondsenwerver gemaakt. Zij zitten al veel langer in dit vak dan ik. Zij zijn experts in het werven van donaties en weten hoe je relaties bouwt. Zij weten als geen ander hoe je de gewenste reactie krijgt van mensen.’

Twintig lessen

In het boekje bespreekt Van Breemen twintig lessen. Zoals die van Steven Screen, Creative Director van The Better Fundraising Co: ‘Donateurs zijn niet geïnteresseerd in wat jij doet. Ze zijn geïnteresseerd in wat zij kunnen doen.’

Van Breemen legt uit: ‘Vertel niet wat jij met haar donatie voor goeds kan doen, maar vertel wat zij voor goed kan doen met de donatie. Dus niet: ‘Met uw gift gaan wij deze geweldige dingen doen,’ maar: ‘Met uw hulp gaan er deze geweldige dingen gebeuren.’’

In het boekje gaat Van Breemen in op negentien andere quotes en wat hij daarvan heeft geleerd, en hoe deze kunnen helpen om een betere fondsenwerver te worden.

Uitgave

Het boekje is gratis aan te vragen. Fysieke exemplaren zijn beperkt beschikbaar, op aanvraag via bas.van.breemen@mindwize.nl.

Meer over Boeken Direct Marketing Mindwize Direct response Fondsenwervers Ervaringen Bas van Breemen

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close