Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Vakdag 2023 - Workshops: Datagedreven werving, het grotere publiek bereiken, digitale mobiele collecte & waarom digitalisering (nog) niet werkt

Nieuws

11 september 2023

Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende vier sessies: de digitale mobiele collecte, effectief en betaalbaar het grote publiek bereiken, datagedreven werving bij het Rode Kruis en de belofte van digitalisering.

door Redactie Vf

Effectief en betaalbaar het grote publiek bereiken

Spreker: Noortje Lankhaar & Jessica Bhawanie (Ster)

 

Waar liggen jouw grootste uitdagingen? Is dat een groei van naamsbekendheid, een verbetering van je imago of een toename van vaste donateurs? Is het voor jou belangrijk dat de korte termijneffecten direct zichtbaar en meetbaar zijn of focus jij je op lange termijn branding doelstellingen?

Wanneer je ambitieuze doelen hebt, dien je het grote publiek te bereiken. Dat is voor niet commerciële organisaties heel toegankelijk via Ster: reclame maken op het NPO-netwerk kan vanaf 2.000 euro. Maar hoe pak je dit aan en hoe zorg je ervoor dat je met een online-, televisie- of radiocampagne het beoogde effect behaalt?

Ster heeft veel tools, onderzoek en kennis in huis om je hierbij te helpen. In deze sessie vertellen Noortje Lankhaar en Jessica Bhawanie je hier graag meer over.

Haal je ticket voor de Vakdag nu in huis!

De digitale mobiele collecte, een pareltje voor jouw mix van fondsenwervende middelen?

Spreker: Jeroen de Rooij (MIC)

Ieder goed doel zou de digitale mobiele collecte een prominente plek moeten geven in de mix van fondsenwervende middelen. Waarom? Met een digitale mobiele collecte kunnen goede doelen mensen op een makkelijke, snelle en leuke manier in actie laten komen. Niet alle mensen willen koekjes bakken, (halve) marathons lopen, of andere tijdrovende en inspannende activiteiten ondernemen. Met een digitale mobiele collecte kan deze grote groep mensen met hun mobiele telefoon, in slechts een paar minuten tijd, ook meehelpen en (veel) geld ophalen.

In deze sessie laat Jeroen de Rooij zien hoe je de digitale mobiele collecte kunt opnemen in de mix van fondsenwervende middelen en hoe je daar jarenlang plezier van kunt hebben.

In de week van 11 september starten de voorinschrijvingen voor de Vakdagsessies!

Hoe het Nederlandse Rode Kruis de overstap maakte naar datagedreven fondsenwerving

Sprekers: Bas Cuperus (The Data Agency) & Inge Meijer (Nederlandse Rode Kruis)

 

Tijdens deze sessie nemen Inge Meijer, senior database manager bij het Nederlandse Rode Kruis, en Bas Cuperus, managing consultant bij Invenna, je mee in de wereld van datagedreven fondsenwerving. Ze bespreken de manieren waarop het Rode Kruis datagedreven werkt en hoe de weg daar naartoe liep. Ze staan extra stil bij de huidige uitdagingen in de fondsenwervingssector, hoe het Rode Kruis hiermee omgaat en de verbindende rol die The Data Agency (EDM, GeoMarktprofiel en Invenna) speelt in hun succesverhaal.

Dit alles verduidelijken ze aan de hand van twee praktische voorbeelden: de lancering van één van de grootste (marketing)campagnes van 2023 en de automatisering van het nalatenschapstraject.

Haal je ticket voor de Vakdag nu in huis!

De belofte van digitalisering in fondsenwerving en waarom het nog steeds niet werkt…

Sprekers: Jeroen Houwen (Trybes)


Op basis van de behoefte en het gedrag van je doelgroep écht relevant communiceren, dat is een van de grote beloften van digitale fondsenwerving. De ingrediënten zijn vaak al voorhanden met een goed CRM systeem en gekoppelde marketing automation. Dat kan dan toch niet anders dan succesvol zijn?

Het klinkt zo simpel, toch blijkt het niet gemakkelijk. Maar waar zit die complexiteit? Waarom lukt het de meeste organisaties niet om succesvol digitaal fondsen te werven? Is het de data-architectuur die niet goed staat? Zijn de tools niet goed aan elkaar vastgeknoopt of zijn de tools zelf te ingewikkeld? Of ligt het niet aan de tools, maar aan de organisatie, de kennis of de mensen?

In deze sessie deelt Jeroen Houwen de grootste redenen waarom digitalisering van fondsenwerving niet lukt. Een aantal Trybes-klanten delen hun missers in deze transitie en natuurlijk gaan we in gesprek over de oplossing!

Meer over Vakdag Fondsenwerving Collecteren Rode Kruis Jeroen de Rooij Reclame MIC Datagedreven fondsenwerving Vakdag 2023 Bas Cuperus Digitalisering Inge Meijer Invenna Jeroen Houwen Jessica Bhawanie Noortje Lankhaar Publieke omroep Ster The Data Agency Trybes

Advertentie

Close