Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Workshops Vakdag 2025: De effectiviteit van geefkringen en De gevoelige snaar, of logisch nadenken?

Nieuws

7 juli 2025

Tijdens de Vakdag fondsenwerving, op 25 september 2025 in het Beatrix Theater in Utrecht, worden tientallen workshops en panels georganiseerd. Vandaag kunnen we twee nieuwe sessies bekendmaken: een sessie over de effectiviteit van de Geefkring en hoe je er zelf mee kan starten, en een workshop over de succesvolle inzet van schijnbare tegenpolen: emotie en ratio. En er volgen de komende periode nog veel meer workshops!

Sprekers op de Vakdag 2025: Sofie Bienert, Diederik Veldkamp (beide LVWB Fundraising), Henriette Henny (Teylers Museum), Jeroen Talens en Joris Hoogenboom (beide Happy Horizon Non-profit).
Sprekers op de Vakdag 2025: Sofie Bienert, Diederik Veldkamp (beide LVWB Fundraising), Henriette Henny (Teylers Museum), Jeroen Talens en Joris Hoogenboom (beide Happy Horizon Non-profit).

door Marijn Thijs

De Geefkring: een effectief middel voor bestendige groei én betrokkenheid van major donors

Sprekers: Sofie Bienert, Diederik Veldkamp (beide LVWB Fundraising, Henriette Henny (Teylers Museum) en een spreker uit de goededoelensector

  

Geefkringen – ook wel geefcirkels, donorkringen of patronencirkels genoemd – zijn sterk in opkomst. Met een geefkring wordt ingespeeld op de behoefte van grote gevers aan langdurige betekenisvolle betrokkenheid, gelijkgestemd gezelschap én zichtbare impact. In de culturele sector zijn er al vele actief, en ook bij goede doelen zien we steeds meer aansprekende voorbeelden. Het structureel en collectief verbinden van grote gevers aan je organisatie, programma of thema biedt een aantrekkelijk vooruitzicht op substantiële financiële steun én inhoudelijke betrokkenheid, voor meerdere jaren.

Wil je weten hoe je een geefkring succesvol opzet voor jouw organisatie? Of hoe je een bestaande kring verder kunt ontwikkelen en wat je daarvoor moet doen? En wat de randvoorwaarden voor succes zijn? Neem dan deel aan deze interactieve sessie onder leiding van Diederik Veldkamp en Sofie Bienert (LVWB Fundraising). Zij gaan in gesprek met Henriëtte Henny, Hoofd Development bij Teylers Museum en een nog nader te bepalen gastspreker uit de goede doelen sector. Zij delen graag hun praktijkervaringen en beantwoorden vragen uit het publiek. Tot slot krijg je handzame tips waar jij mee aan de slag kunt.

--

Fondsenwerving: gevoelige snaar of logisch denken?

Sprekers: Jeroen Talens en Joris Hoogenboom (Happy Horizon Non-profit)

 

Voor goede doelen en andere non-profits zijn emoties essentieel. Door de juiste snaar te raken zorgen we dat mensen hun hart laten spreken en te hulp willen schieten. Ja, doneren is emotioneren! Maar fondsenwerving en activatie is ook een spel van data. We brengen precies in kaart hoe we de juiste persoon op het juiste moment om het juiste bedrag kunnen vragen. Want meten is weten.

Ratio en emotie: het lijken twee tegenpolen. Maar in deze presentatie laten online marketeer Joris Hoogenboom en copywriter Jeroen Talens zien hoe ze elkaar juist perfect kunnen versterken. Centraal in het verhaal staat de wervingscampagne voor Pleegzorg, waar Happy Horizon Non-profit sinds 2022 aan werkt.

--

Ticketverkoop is gestart!

We starten, zoals ieder jaar, eerst met de Early Bird-periode. Tijdens die eerste weken is het ticket voor (non-profit) abonnees gratis en zijn ook de andere tickets met flinke korting te verkrijgen. Organisatieleden mogen liefst vijf collega's kosteloos aanmelden. De Early Bird-periode loopt tot en met 18 juli. Meld je dus snel aan!

Meer over Vakdag Fondsenwerving Vakdag 2025

Marijn Thijs

Redacteur

Als redacteur houdt Marijn zich bezig met de invulling van fondsenwerving.nl en het Vakblad fondsenwerving. Hij is verantwoordelijk voor de journalistieke inhoud en vacatures op de website en schrijft (onderzoeks)verhalen en rubrieken voor het fysieke Vakblad. Marijn studeerde internationale journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen (MA) werkt sinds 2019 voor het Vakblad.

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close