Een van de meest gehoorde nummers ter wereld is ‘Opus Number One’ van Tim Carleton en Darrick Deel, een synthpop-nummer uit 1989 wat nooit in de buurt van een hitlijst is gekomen. Vermoedelijk doet de titel op zichzelf geen belletje rinkelen. Maar wanneer alle medewerkers van een klantenservice in gesprek zijn, is Opus Number One het melodietje wat het vaakst afgespeeld wordt in de telefonische wachtrij. Nu is wachten sowieso al niet heel leuk, maar het blikkerige geluid en de repetitieve aard van de muziekjes zorgen daar bovenop nog voor extra irritatie. ‘Kunnen we daar niet iets aan doen?’, vroegen Sem Reijgwart en Dennis Prins zich af. Zij ontwikkelden een product waarbij bedrijven een boodschap van een goed doel kunnen afspelen op de plek van het wachtmuziekje: de ‘Wachtverzachter’. Zo kunnen goede doelen hun wervingsboodschap op een nieuwe plek kwijt en kunnen bedrijven iets voor goede doelen betekenen.

Berichten van goede doelen in telefonische wachtrijen
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar op 26 september in het Beatrix Theater!