Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Meer dan tien miljoen euro en duizenden part-timebanen

Meer dan tien miljoen euro en duizenden part-timebanen

Opinie Commentaar

1 november 2018

Om een idee te krijgen van de belsector voor goede doelen: er zijn ongeveer zeven contactcenters die zich uitsluitend bezighouden met bellen voor fondsenwervende non-profits. Daarvoor zijn zo’n duizend call agents actief. Daarnaast zijn er nog pakweg twintig bureaus die, naast het bellen met een commerciële boodschap, ook voor goede doelen werken. Daarvoor werken naar schatting tweeduizend bellers.

door Redactie Vf

We kennen geen onderzoek of branchecijfers waaruit we de opbrengst zouden kunnen afleiden. Bovendien is de vraag wat in dit verband de definitie van opbrengst is. De totale opbrengst gedurende de lifecycle van de gevers, kan alleen worden bepaald op basis van databaseanalyse van de goede doelen die telemarketing toepassen. We weten echter dat talloze goede doelen hun database niet voldoende op orde hebben om dergelijke analyses te kunnen maken.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 20-6

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close