In dit nummer
-
De enorme mogelijkheden van het medium telefoon
Voor veel fondsenwervers is de telefoon een medium waarmee je telemarketing bedrijft. Er worden wervings-, heractiverings- of upgradecampagnes georganiseerd en dat levert simpelweg extra fondsen op met een acceptabele terugverdientijd. En daarmee is natuurlijk niets mis. Maar de telefoon is geschikt voor zoveel meer dan dat.
-
De doelomschrijving van de ANBI en haar Belgische tegenhanger
Wie actief is in de non-profitsector gaat vroeg of laat op zoek naar een geschikte rechtsvorm om zijn nobele activiteiten in goede banen te leiden. Maar welke rechtsvorm is hiervoor het meest geschikt, en hoe zit dat eigenlijk in België?
-
Tijd voor een nieuwe carrière van twee oude rotten: Herman Vransen en Odette Paauwe
Herman Vransen – bekend van PSI Vransen – ging vorig jaar met pensioen, na een lange en succesvolle carrière als ondernemer in direct marketing voor onder andere goede doelen. Odette Paauwe-Insinger ging met pensioen na eveneens een lange en succesvolle carrière in de wereld van de trombosediensten, met als laatste functie directeurbestuurder van de Trombosestichting Nederland. Tijd voor een nieuwe carrière?
-
Het is tijd om het roer om te gooien: van verzakelijking naar vermenselijking
Kiezers klagen dat ze stemvee zijn en donateurs voelen zich nogal eens een financiële melkkoe. Dat gebeurt als ngo’s transactiegericht zijn en niet relatiegeoriënteerd. Ze zoeken wel verbinding met de bankrekening van donateurs maar niet met hun waarden, zorgen, emoties en overtuigingen. Tijd om het roer om te gooien en in fondsenwerving niet verder te verzakelijken maar juist te vermenselijken!
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina