Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

De enorme mogelijkheden van het medium telefoon

Communicatie Tools & Tips

28 maart 2016

Voor veel fondsenwervers is de telefoon een medium waarmee je telemarketing bedrijft. Er worden wervings-, heractiverings- of upgradecampagnes georganiseerd en dat levert simpelweg extra fondsen op met een acceptabele terugverdientijd. En daarmee is natuurlijk niets mis. Maar de telefoon is geschikt voor zoveel meer dan dat.

door Jeroen Hogenhout

De telefoon is het medium waarmee ik me al sinds 1989 vakmatig bezighoud. Ik heb daardoor de bloeiperiode meegemaakt, maar ook de negatieve kanten. Klachten, slechte en onbeschofte gesprekken, veel druk op de respondent en fake donaties. Het is allemaal gebeurd, helaas, en het heeft gevolgen gehad. Er is een wet gekomen om de consument te beschermen, waarvan het Bel-me-niet Register het opvallendste verschijnsel is. Naarmate ik langer met het medium werkte ontdekte ik de enorme potentie ervan, juist na de invoering van het BMNR. Anno 2016 beschouw ik de telefoon niet meer als telemarketinginstrument, al is het daar ook nog steeds geschikt voor. Ik zie het als een medium waarmee je kunt bereiken wat eigenlijk ieder goed doel wil. En dan bedoel ik niet alleen de fondsenwervers.

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support actief. Hij deelt als onafhankelijk adviseur op het gebied van direct communication, middle donor management en telefonische fondsenwerving zijn kennis en jarenlange ervaring met fondsen- wervende non-profits.