In dit nummer
-
Noor Scheepstra: een gouden hart voor mens en paard
In Vakblad fondsenwerving zetten we niet alleen de fondsenwervers centraal, maar ook die andere onmisbare groep: de vrijwilligers. Deze keer: Noor Scheepstra. Vrijwilliger bij Manege in ’t BioBos in Arnhem.
-
Brecht Janssen over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwerver centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer Brecht Janssen, Director Fundraising & Communication van Simavi.
-
Elite gezocht
Uit de ludieke advertentie op de laatste pagina van het boek 'Elite gezocht' blijkt dat zeker de bestuurders van goede doelen zouden kunnen solliciteren voor de elite: 'Doet dingen zonder er iets voor terug te verlangen. Heeft idealen. Normen die deugen. Zoekt balans tussen publiek en privaat. Kent ook andere waardering dan geld. Vindt sociale cohesie belangrijk.'
-
Nieuwe benchmark direct-marketing: fondsenwerving maakt vliegende start
Cijfers over fondsenwerving zijn er wel in Nederland. Denk aan wat het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) jaarlijks verzamelt en het onderzoek Geven in Nederland. Maar als je op zoek bent naar wervingsgegevens over direct-marketingactiviteiten; als je wilt weten of direct mail nog succesvol wordt ingezet of als je benieuwd bent of onlinewerving de nieuwe heilige graal is, dan heb je veel gerichtere informatie nodig. Daar zorgt John van der Vlies voor met een nieuwe benchmark.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina