Advertentie

Advertentie

Advertentie

Jaargang 21, nummer 6

In dit nummer

  • Noor Scheepstra: een gouden hart voor mens en paard

    21 oktober 2019 om 07:00

    In Vakblad fondsenwerving zetten we niet alleen de fondsenwervers centraal, maar ook die andere onmisbare groep: de vrijwilligers. Deze keer: Noor Scheepstra. Vrijwilliger bij Manege in ’t BioBos in Arnhem.

    Lees meer over "Noor Scheepstra: een gouden hart voor mens en paard"
  • Brecht Janssen over fondsenwerving

    17 oktober 2019 om 07:00

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwerver centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer Brecht Janssen, Director Fundraising & Communication van Simavi.

    Lees meer over "Brecht Janssen over fondsenwerving"
  • Elite gezocht

    16 oktober 2019 om 07:00

    Uit de ludieke advertentie op de laatste pagina van het boek 'Elite gezocht' blijkt dat zeker de bestuurders van goede doelen zouden kunnen solliciteren voor de elite: 'Doet dingen zonder er iets voor terug te verlangen. Heeft idealen. Normen die deugen. Zoekt balans tussen publiek en privaat. Kent ook andere waardering dan geld. Vindt sociale cohesie belangrijk.'

    Lees meer over "Elite gezocht"
  • Nieuwe benchmark direct-marketing: fondsenwerving maakt vliegende start

    10 oktober 2019 om 07:00

    Cijfers over fondsenwerving zijn er wel in Nederland. Denk aan wat het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) jaarlijks verzamelt en het onderzoek Geven in Nederland. Maar als je op zoek bent naar wervingsgegevens over direct-marketingactiviteiten; als je wilt weten of direct mail nog succesvol wordt ingezet of als je benieuwd bent of onlinewerving de nieuwe heilige graal is, dan heb je veel gerichtere informatie nodig. Daar zorgt John van der Vlies voor met een nieuwe benchmark.

    Lees meer over "Nieuwe benchmark direct-marketing: fondsenwerving maakt vliegende start"