Advertentie

GivingTuesdayNL 2020

Nieuwe benchmark direct-marketing: fondsenwerving maakt vliegende start

Trends

10 oktober 2019

Cijfers over fondsenwerving zijn er wel in Nederland. Denk aan wat het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) jaarlijks verzamelt en het onderzoek Geven in Nederland. Maar als je op zoek bent naar wervingsgegevens over direct-marketingactiviteiten; als je wilt weten of direct mail nog succesvol wordt ingezet of als je benieuwd bent of onlinewerving de nieuwe heilige graal is, dan heb je veel gerichtere informatie nodig. Daar zorgt John van der Vlies voor met een nieuwe benchmark.

John van der Vlies
John van der Vlies

door Jaap Zeekant

John: ‘In mijn praktijk als consultant vanuit mijn bedrijf Keystone, kwam ik bij het bespreken van wervingsresultaten voortdurend de vraag tegen: ‘Wat doet de markt?’ Als we een direct-marketingplan maakten werd ons gevraagd wat de terugverdientijd was op de voorgestelde investeringen. Of men wilde bij straatwerving weten wat het gemiddelde retentiepercentage in Nederland is.’

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Benchmark DM Fondsenwerving Direct Marketing John van der Vlies Benchmark Vf 21-6

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap was eind jaren 90 oprichter van Vakblad fondsenwerving. Hij was ruim een halve eeuw actief in de non-profitsector en 45 jaar serieus bezig met fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Goede Doelen Nederland is. Als oprichter van Vf was Jaap ook betrokken bij de oprichting van de Vakopleidingen Fondsenwerving. Daarnaast was hij founder van de Nationale Vakdag fondsenwerving. Jaap overleed geheel onverwachts op donderdag 28 mei 2020.

Close