Cijfers over fondsenwerving zijn er wel in Nederland. Denk aan wat het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) jaarlijks verzamelt en het onderzoek Geven in Nederland. Maar als je op zoek bent naar wervingsgegevens over direct-marketingactiviteiten; als je wilt weten of direct mail nog succesvol wordt ingezet of als je benieuwd bent of onlinewerving de nieuwe heilige graal is, dan heb je veel gerichtere informatie nodig. Daar zorgt John van der Vlies voor met een nieuwe benchmark.
John: ‘In mijn praktijk als consultant vanuit mijn bedrijf Keystone, kwam ik bij het bespreken van wervingsresultaten voortdurend de vraag tegen: ‘Wat doet de markt?’ Als we een direct-marketingplan maakten werd ons gevraagd wat de terugverdientijd was op de voorgestelde investeringen. Of men wilde bij straatwerving weten wat het gemiddelde retentiepercentage in Nederland is.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!