Advertentie

Advertentie

Advertentie

Nieuwe benchmark direct-marketing: fondsenwerving maakt vliegende start

Trends

10 oktober 2019

Cijfers over fondsenwerving zijn er wel in Nederland. Denk aan wat het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) jaarlijks verzamelt en het onderzoek Geven in Nederland. Maar als je op zoek bent naar wervingsgegevens over direct-marketingactiviteiten; als je wilt weten of direct mail nog succesvol wordt ingezet of als je benieuwd bent of onlinewerving de nieuwe heilige graal is, dan heb je veel gerichtere informatie nodig. Daar zorgt John van der Vlies voor met een nieuwe benchmark.

John van der Vlies
John van der Vlies

door Jaap Zeekant

John: ‘In mijn praktijk als consultant vanuit mijn bedrijf Keystone, kwam ik bij het bespreken van wervingsresultaten voortdurend de vraag tegen: ‘Wat doet de markt?’ Als we een direct-marketingplan maakten werd ons gevraagd wat de terugverdientijd was op de voorgestelde investeringen. Of men wilde bij straatwerving weten wat het gemiddelde retentiepercentage in Nederland is.’

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap is hoofdredacteur van Vakblad fondsenwerving, waarvan hij – ruim twintig jaar geleden - ook oprichter is. Jaap heeft meer dan veertig jaar ervaring met alle facetten van de professionele fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Nederland Filantropieland is en Goede Doelen Nederland.