Advertentie

Jaargang 21, nummer 5

In dit nummer

  • Frances Hilbers-Kuijs over fondsenwerving

    9 september 2019 om 09:00

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwerver centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Elk nummer spreken we een fondsenwerver over het vak en het eigen geefgedrag. Deze keer: Frances Hilbers-Kuijs, relatiebeheerder major donors, vermogensfondsen en nalatenschappen bij CliniClowns.

    Lees meer over "Frances Hilbers-Kuijs over fondsenwerving"
  • International Fund for Animal Welfare na vijftig jaar nieuwe huisstijl

    4 september 2019 om 09:00

    Vijftig jaar lang kenmerkte de zeehond het logo van IFAW, International Fund for Animal Welfare. Maar in het nieuwe logo mocht hij niet meer terugkeren. Begin mei werd een strak en eigentijds logo gepresenteerd, in kleine letters, met een onderstreepte a en een compleet nieuwe huisstijl.

    Lees meer over "International Fund for Animal Welfare na vijftig jaar nieuwe huisstijl"
  • Purpose marketing: good for business?

    2 september 2019 om 09:00

    Mooi verhaal. Op een dag wordt een ambtenaar van een Amerikaanse gemeente gebeld door een medewerker van een pizzaketen. De pizzaman spreekt zijn bezorgdheid uit over de slechte staat van de wegen. Door alle hobbels en gaten kan hij zijn pizza’s niet in perfecte staat afleveren bij de consument. En dat is bad for business.

    Lees meer over "Purpose marketing: good for business?"
  • Direct response tv

    29 augustus 2019 om 09:00

    Direct response-tv is in Nederland bepaald niet het meestgebruikte kanaal. Om er succesvol mee te zijn is specifieke, dungezaaide kennis en ervaring nodig. Om misverstanden te voorkomen: het is een wervingskanaal. Een flink deel van de spotjes die we op tv zien, gaat over meer algemene communicatie. Er wordt wel een boodschap overgebracht, men probeert het imago of merk te versterken, maar op pure werving zijn ze niet gericht. Al zullen de makers er wellicht nog al eens anders over denken. Want over DRTV bestaan misverstanden.

    Lees meer over "Direct response tv"