International Fund for Animal Welfare na vijftig jaar nieuwe huisstijl

Communicatie

4 september 2019

Vijftig jaar lang kenmerkte de zeehond het logo van IFAW, International Fund for Animal Welfare. Maar in het nieuwe logo mocht hij niet meer terugkeren. Begin mei werd een strak en eigentijds logo gepresenteerd, in kleine letters, met een onderstreepte a en een compleet nieuwe huisstijl.

door Anouk Blom

Het doel van de rebranding? Meer millenials aanspreken en activeren. ‘Je merkt dat de wereld verder gaat en jonge mensen zich niet meer aangesproken voelden door ons logo. Dat terwijl ons werk voor natuurbescherming en dierenwelzijn meer dan ooit op hun agenda staat. Deze rebranding laat eigenlijk zien wat we al jaren doen’, vertelt Julika Riegler, Communications Director Europe.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Advertentie

Anouk Blom

Journalist Vf

Anouk deed haar journalistieke opleiding aan de Christelijke Hogeschool Windesheim. Ze heeft na haar opleiding gewerkt als tekstschrijver voor o.a. ANWB en GVB Amsterdam. Ze was ook actief als redacteur/verslaggever voor weekblad Privé en lifestylredacteur bij RTL Boulevard. Momenteel werkt ze freelance o.a. voor het GVB (vervoersbedrijf Amsterdam). Anouk is lid van de redactie van Vakblad fondsenwerving.