Advertentie

Advertentie

Advertentie

Cordaid: een organische fusie en rebranding van jaren

Communicatie

2 december 2019

Van vijf organisaties naar één goed doel, dat was de uitdaging van Cordaid de afgelopen jaren. Een bijzondere manier van werken ging daaraan vooraf. Simone van Hamond, Director Marketing & Fundraising, kreeg deze taak toebedeeld toen ze in 2013 in functie trad. 'Het hele traject van rebranding heeft in totaal achttien jaar geduurd, waardoor het een erg organische transitie is geworden. Al zou ik uiteraard geen enkele organisatie aanraden er achttien jaar over te doen, het heeft ons veel voordelen opgeleverd', aldus Simone. Een korte geschiedenis van een lang, maar doeltreffend fusietraject.

Simone van Hammond bij Kliniek Diida Yabelo in Ethiopië
Simone van Hammond bij Kliniek Diida Yabelo in Ethiopië © Petterik Wiggers / Cordaid

door Anouk Blom

‘Sorry voor de rommel, we gaan binnenkort verhuizen’, verontschuldigt Simone zich als we door het kantoor van Cordaid lopen. Het grote hoekpand in Den Haag aan de Grote Markt wordt binnenkort omgebouwd tot appartementen. ‘Vanaf oktober verhuizen we naar een pand verderop, dat gaan we onder andere delen met Hivos’, vertelt Simone.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Anouk Blom

Journalist Vf

Anouk deed haar journalistieke opleiding aan de Christelijke Hogeschool Windesheim. Ze heeft na haar opleiding gewerkt als tekstschrijver voor o.a. ANWB en GVB Amsterdam. Ze was ook actief als redacteur/verslaggever voor weekblad Privé en lifestylredacteur bij RTL Boulevard. Momenteel werkt ze freelance o.a. voor het GVB (vervoersbedrijf Amsterdam). Anouk is lid van de redactie van Vakblad fondsenwerving.