Jaargang 18, nummer 6

In dit nummer

  • Impact

    20 december 2018 om 13:06

    Begin oktober organiseerde de PostcodeLoterij in De Balie in Amsterdam ‘Het impactdebat: hoe maken we het verschil?’ Daar wilde ik wel naartoe.

    Lees meer over "Impact"
  • Draagvlak doe je samen

    2 november 2016 om 09:00

    Jarenlang leefde Scott Harrison maar voor één ding: het New Yorkse nachtleven. Maar toen hij bijna dertig jaar werd, begon zijn geweten te knagen. Van de ene op de andere dag keerde hij zijn decadente leven de rug toe en stapte aan boord van een schip. Het was het begin van een droom die werkelijkheid zou worden. 

    Lees meer over "Draagvlak doe je samen"
  • Donateurs zeggen JA!

    1 november 2016 om 13:17

    Loyaliteitsprogramma’s zijn in opmars bij goede doelen. Maar naar beloningsprogramma’s wordt nog met argwaan gekeken. Dit terwijl donateurs wel enthousiast zijn over beloningsprogramma’s bij goede doelen. Jonge donateurs zijn zelfs nog enthousiaster. Wel moet worden voldaan aan een aantal voorwaarden. Dit laat recent onderzoek van Dunck Loyalty Marketing in samenwerking met de Universiteit van Tilburg en Motivaction zien.

    Lees meer over "Donateurs zeggen JA!"
  • Wat betekent 'God in Nederland' voor fondsenwervers?

    1 november 2016 om 13:11

    Christenen zijn veruit de beste gevers van Nederland – veel onderzoeken bewijzen dat. Maar er gaan steeds minder mensen naar de kerk, bleek onlangs opnieuw uit het onderzoek ‘God in Nederland’. Welke gevolgen heeft dit voor fondsenwerving?

    Lees meer over "Wat betekent 'God in Nederland' voor fondsenwervers?"
Close