In dit nummer
-
De risico's van het vak
Afgelopen juli is er in Engeland enorme ophef geweest rond fondsenwervende telefoongesprekken voor een aantal bekende goede doelen. Journalisten waren undercover gegaan als callcenteragent en deden verslag van wat ze zoal tegenkwamen. Dat was niet veel fraais. In Engeland heeft de kwestie drie dagen achtereen de voorpagina’s gehaald. Met veel schade voor de sector tot gevolg.
-
Wat is het effect van de meldplicht datalekken?
Alle organisaties die persoonsgegevens verwerken, worden met ingang van 1 januari 2016 verplicht om inbreuk op de beveiliging die leidt tot bijvoorbeeld diefstal, verlies of misbruik van persoonsgegevens te melden bij het College bescherming persoonsgegevens (CBP). Als vanzelfsprekend moeten ook goede doelen voldoen aan deze meldplicht datalekken, die als doel heeft om tot een betere bescherming van persoonsgegevens te komen. Het CBP krijgt de bevoegdheid om flinke boetes op te leggen. Die kunnen oplopen tot maximaal € 820.000.
-
Omdat je leeft!
In zijn laatste column haalt Jeroen Talens herinneringen op aan zijn fondsenwervingsheld Koos de Ru.
-
Mindwize fietst rond de Kilimanjaro voor Flying Doctors
Bij elkaar leggen ze 3.377 kilometer af. De temperatuur reikt geregeld tot 40 °C. Er is een constante hotline tussen Tanzania en Hoofddorp. De schade: één kapotte elleboog en hier en daar een lekke band. De voldoening: enorm. Hoe een team van Mindwize de Kilimanjaro in Tanzania bedwingt en en passant € 21.613 bij elkaar fietst voor Amref Flying Doctors.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina