Jaargang 17, nummer 5

In dit nummer

  • Olifanten en ergernissen

    1 september 2015 om 07:00

    Een aantal weken geleden werd ik gebeld door een mevrouw van het WNF. Ik had een eenmalige sms gestuurd voor een gift van een euro tegen stroperij. Of ze me wat mocht vertellen? “Prima, maar ik wil niet structureel steunen.” Nee, maar of ze me dan wel wat mocht vertellen? “Ja, maar als het toegaat naar een structurele gift is mijn antwoord nee.” En de WNF-mevrouw vertelde.

    Lees meer over "Olifanten en ergernissen"
  • Koers Houden is van cruciaal belang

    1 september 2015 om 07:00

    In ons land zijn talloze stichtingen, corporaties en verenigingen. Hun bestuurders en leden zijn begaan met ons lot. De meesten besteden hun tijd vrijwillig. Hoewel er onduidelijkheid bestaat over het aantal vrijwilligers dat erbij betrokken is, zien we nog niet dat het aantal instellingen kleiner wordt. We hoeven ons dan ook nog geen zorgen te maken over dit aspect van het maatschappelijk middenveld.

    Lees meer over "Koers Houden is van cruciaal belang"
  • Interessant

    1 september 2015 om 07:00

    Een jaar geleden nam mijn leven een interessante wending. Ik was net vijftig geworden en zat alleen aan de bar van een café zielig te wezen toen er een man naast mij kwam zitten. “Kun je goed luisteren?” vroeg hij. “Als het interessant is,” antwoordde ik. Dat was het.

    Lees meer over "Interessant"
  • Het belang van merken voor nonprofits is groot

    1 september 2015 om 07:00

    Sinds 2012 biedt de IF-Academy in samenwerking met brand consultancy 37Celsius de leergang merkbeleid voor non-profitorganisaties aan. De leergang is een topopleiding voor managers en directeuren die (na de opleiding Fondsenwerving B) op strategisch niveau met het merkbeleid van de organisatie aan de slag willen. De leergang combineert wetenschappelijk inzicht en theorie over merkenbouw met praktijkgerichte opdrachten. Het is de enige leergang in Nederland die zich toespitst op merkbeleid voor non-profits. We spraken met Jorge Labadie, een van de kerndocenten.

    Lees meer over "Het belang van merken voor nonprofits is groot"
Close