Jaargang 16, nummer 1

In dit nummer

  • Commissie De Jong: op naar de 'geconditioneerde zelfregulering'

    1 februari 2014 om 09:00

    Toen Jordan van Bergen in het januarinummer van Vakblad Fondsenwerving met zijn sombere voorspellingen (klik hier voor deel 1 en hier voor deel 2) kwam over de rol van de overheid, had ik niet gedacht dat hij zo snel al gelijk zou krijgen. Ik had trouwens ook nooit gedacht nog eens gevoelens van heimwee te krijgen, alleen al bij de gedachte dat het Centraal Bureau Fondsenwerving in de huidige vorm gaat verdwijnen. Zoveel bereikt als fondsenwervingssector. Zo weinig respect ervoor.

    Lees meer over "Commissie De Jong: op naar de 'geconditioneerde zelfregulering'"
  • De naam is bonds, social bonds

    1 februari 2014 om 07:00

    Het zingt al een tijdje rond: goededoelenactiviteiten financieren met social bonds. Een oude manier van financieren of een nieuwe manier van fondsen werven?

    Lees meer over "De naam is bonds, social bonds"
  • De wetten van direct marketing blijven gewoon van kracht

    1 februari 2014 om 07:00

    Ik kom hem al een jaar of twintig tegen in de goededoelensector: direct marketeer en fondsenwerver Herman Vransen. Een van de nestors in dm, een expert die met zijn tijd is meegegaan.

    Lees meer over "De wetten van direct marketing blijven gewoon van kracht"
  • Waar blijven non-profits met hun affiliatemarketingstrategie?

    1 februari 2014 om 07:00

    Wat voor het succesvol inzetten van verschillende marketinginstrumenten voor commerciële organisaties geldt, gaat ook bijna altijd op voor non-profitorganisaties. Maar op het gebied van crossmediale marketingacties blijven ze ver achter bij commerciële partijen.

    Lees meer over "Waar blijven non-profits met hun affiliatemarketingstrategie?"
Close