Advertentie

Advertentie

Advertentie

Workshops Vakdag 2025: Een sponsorverhaal vol positieve energie, en De nalater verjongt

Nieuws

14 juli 2025

Tijdens de Vakdag fondsenwerving, op 25 september 2025 in het Beatrix Theater in Utrecht, worden tientallen workshops en panels georganiseerd. Vandaag kunnen we twee nieuwe sessies bekendmaken: TeamNL, Missie H2 en Beewan Sports komen samen praten over hun sponsorsamenwerking rondom de Olympische Spelen waar ze later een SponsorRing voor wonnen, en Toegift duidt hoe de nalater verjongt en organisaties daar het best van kunnen profiteren. En er volgen de komende periode nog veel meer workshops!

Sprekers op de Vakdag 2025: Maarten Holland (Beewan Sports), Baukje ter Huurne (NOC*NSF), Jan Tebbens (Missie H2), Wiebe Aalbers (Liliane Fonds) en Frank Theunissen (Artsen zonder Grenzen).
Sprekers op de Vakdag 2025: Maarten Holland (Beewan Sports), Baukje ter Huurne (NOC*NSF), Jan Tebbens (Missie H2), Wiebe Aalbers (Liliane Fonds) en Frank Theunissen (Artsen zonder Grenzen).

door Marijn Thijs

Een sponsorverhaal vol positieve energie: zo werd de missie van Nederland als hét waterstofland voelbaar in de Olympic Club

Sprekers: Maarten Holland (Beewan Sports), Baukje ter Huurne (NOC*NSF) en Jan Tebbens (Missie H2)

  

Wat maakt sponsoractivatie écht betekenisvol? Hoe vertaal je jouw maatschappelijke of merkverhaal naar een ervaring die raakt, zowel fysiek, emotioneel én strategisch?

Een inspirerende sessie over hoe je een sponsorverhaal niet alleen vertelt, maar écht laat beleven. Aan de hand van de case Missie H2 in de Olympic Club van TeamNL tijdens de afgelopen Olympische Spelen in Parijs, nemen drie betrokken partijen je mee in hun unieke perspectief: de ambitie van de sponsor (Missie H2), de kracht van ambassadeursschap (NOC*NSF) en de vertaalslag naar beleving (Beewan). Afgelopen juni werd de samenwerking onderscheiden met een Zilveren SponsorRing (categorie Maatschappij).

In deze interactieve sessie tonen we nieuwe inzichten en activatietactieken aan de hand van praktijkvoorbeelden. Ontdek hoe je als sponsor of fondsenwerver voorbij zichtbaarheid gaat en duurzame verbinding creëert met je publiek. Verwacht een frisse mix van visie, praktijk en interactie.

--

De nalater verjongt: ontdek de groeikans voor jouw organisatie

Sprekers: Wiebe Aalbers (Liliane Fonds) en Frank Theunissen (Artsen zonder Grenzen)

 

Nalaten is één van de grootste groeikansen voor fondsenwerving. Natuurlijk door de vergrijzing, maar uit recent onderzoek in opdracht van Toegift blijkt dat ook onder jongere senioren (50 tot 60 jaar) een toenemende interesse is om na te laten aan een goed doel. Zelfs onder mensen mét kinderen. Deze trend is al eerder ingezet in Angelsaksische landen. Zo wordt in Canada momenteel een nalatenschappencampagne ontwikkeld die zich focust op millennials.

In deze sessie vertelt Wiebe Aalbers (Liliane Fonds, vroeger onderzoeksbureau GfK) meer over deze verbreding van de markt. Frank Theunissen (Artsen Zonder Grenzen) laat zien hoe je deze inzichten toepast in de praktijk: welke winst kan jouw organisatie hieruit halen? De sessie is een initiatief van Toegift, het neutrale platform over nalaten aan goede doelen.

--

Nog 1 week Early bird-tickets!

We starten, zoals ieder jaar, eerst met de Early Bird-periode. Tijdens die eerste weken is het ticket voor (non-profit) abonnees gratis en zijn ook de andere tickets met flinke korting te verkrijgen. Organisatieleden mogen liefst vijf collega's kosteloos aanmelden. De Early Bird-periode loopt tot en met 18 juli. Meld je dus snel aan!

Meer over Vakdag Fondsenwerving Vakdag 2025

Marijn Thijs

Redacteur

Als redacteur houdt Marijn zich bezig met de invulling van fondsenwerving.nl en het Vakblad fondsenwerving. Hij is verantwoordelijk voor de journalistieke inhoud en vacatures op de website en schrijft (onderzoeks)verhalen en rubrieken voor het fysieke Vakblad. Marijn studeerde internationale journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen (MA) werkt sinds 2019 voor het Vakblad.

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close