Verschillende samenwerkingen van maatschappelijke organisaties met het bedrijfsleven zijn dinsdag 17 juni in de prijzen gevallen tijdens de uitreiking van de SponsorRingen 2024. De awardshow wordt ieder jaar georganiseerd door Stichting SponsorRingen en zet succesvolle samenwerkingen tussen merken, media, cultuur, entertainment, sport en maatschappij in het zonnetje.

Uit 55 ingezonden cases selecteerde een vakjury en hoofdjury eerder al de finalisten per categorie. Zij hielden vervolgens een presentatie, waarna de jury’s konden bepalen of de sponsorcasus met goud, zilver of brons zou worden onderscheiden.
Cultuur
In de categorie cultuur vielen de samenwerkingen van Het Nationale Ballet, Depot Boijmans van Beuningen en het Koninklijk Concertgebouworkest in de prijzen. Het Nationale Ballet werkte samen met Innovation:Lab Utrecht en &samhoud aan het AI-ballet Pulse (goud), Boijmans van Beuningen voor ‘Let’s Talk Money’ met Carlijn Kingma en Rabobank Art Lab (zilver), en het Concertgebouworkest en ING voor hun 35-jarige sponsortraject (brons). Laatstgenoemde casus ontving nogmaals brons in de categorie Entertainment.
Maatschappij
In de categorie Maatschappij sleepte de samenwerking tussen TeamNL en Missie H2 de zilveren SponsorRing in de wacht. Ook Rabo ClubSupport viel in de prijzen, zij kregen een bronzen ring.
De grote winnaar van de avond ging naar Samsung ShotControl, dat goud won in de categorie Sport en werd beloond voor het beste gebruik van ROI/Business Case.
Bekijk alle winnaars van de SponsorRingen hier, of lees de SponsorRingen special van mediapartner SponsorReport voor alle achtergronden bij de samenwerkingen.