Advertentie

Advertentie

Advertentie

Jaargang 21, nummer 7

In dit nummer

  • Cordaid: een organische fusie en rebranding van jaren

    2 december 2019 om 08:30

    Van vijf organisaties naar één goed doel, dat was de uitdaging van Cordaid de afgelopen jaren. Een bijzondere manier van werken ging daaraan vooraf. Simone van Hamond, Director Marketing & Fundraising, kreeg deze taak toebedeeld toen ze in 2013 in functie trad. 'Het hele traject van rebranding heeft in totaal achttien jaar geduurd, waardoor het een erg organische transitie is geworden. Al zou ik uiteraard geen enkele organisatie aanraden er achttien jaar over te doen, het heeft ons veel voordelen opgeleverd', aldus Simone. Een korte geschiedenis van een lang, maar doeltreffend fusietraject.

    Lees meer over "Cordaid: een organische fusie en rebranding van jaren"
  • Elk kind verdient het om gezien te worden

    28 november 2019 om 08:30

    Fondsenwerving kan niet losgezien worden van de impact die een goed doel met zijn missie wil realiseren. In deze serie 'Minder bekend...' schrijven we over organisaties die (nog) geen grote, landelijke bekendheid hebben. Deze keer gaat het over Het Vergeten Kind.

    Lees meer over "Elk kind verdient het om gezien te worden"
  • Er is helemaal geen geefcrisis!

    26 november 2019 om 08:30

    Waarom laten wij fondsenwervers onszelf zo naar beneden halen? Na publicatie van een artikel van Xander van Uffelen in de Volkskrant van 23 september 2019, waarin stond dat steeds meer doelen kampen met teruglopende aantallen vaste donateurs, zie ik in de (social)media typeringen als ‘uitstervend ras’, ‘afnemende loyaliteit’ en ‘crisis in de geefwereld’ langskomen.

    Lees meer over "Er is helemaal geen geefcrisis!"
  • Groei inkomsten uit nalatenschappen blijft aanhouden

    21 november 2019 om 08:30

    Onlangs verscheen de vijfde Legacy Monitor Netherlands. Dit benchmarkonderzoek geeft een scherp inzicht in de ontwikkeling van de inkomsten uit en de werving van nalatenschappen. Initiatiefnemer Arjen van Ketel, sinds 2001 actief in de werving van nalatenschappen: ‘Na Groot-Brittannië, ons gidsland bij de werving van nalatenschappen, is Nederland het enige land waar een zo diepgaand, jaarlijks onderzoek bestaat.’

    Lees meer over "Groei inkomsten uit nalatenschappen blijft aanhouden"