Artikelen in dit nummer
-
Iemand nog op zoek naar impact?
Impact is populair... Iedere zichzelf respecterende non-profitorganisatie voelt zich verplicht impact zichtbaar te maken. Maar wat is impact precies? En hoe ziet het eruit? Phil Compernolle, strategie- en evaluatieadviseur legt uit: ‘Impact moet je niet meten maar onderzoeken’.
-
Visionair
Stel je bedenkt iets waar mensen jarenlang in geloven, maar wat niet blijkt te werken: ben je dan een visionair of een kwakzalver?
-
Gouden eeuw van nalatenschappen
2016 is een jaar met een uitzonderlijke groei in de inkomsten uit nalatenschappen bij goededoelenorganisaties naar 328 miljoen euro. Nu de meeste goede doelen hun jaarverslag gepubliceerd hebben, is een stijging van 14 procent te zien in de inkomsten door nalatenschappen in 2016 ten opzichte van 2015. De gouden eeuw van nalatenschappen, die al langer wordt aangekondigd, lijkt nu begonnen in Nederland.
-
Negatieve publiciteit: Who cares?
Uit het rapport ‘Donating Trends in the UK in 2017’ dat in juni werd gepubliceerd, blijkt dat burgers niet lang stilstaan bij een schandaal in de goededoelensector. Jaap Zeekant constateert dat ngo’s zich meer zorgen maken over negatieve publiciteit dan donateurs. Wat leert dit ons voor de Nederlandse situatie?
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina