Bedanken is belangrijk om de relatie met donateurs te behouden. Maar is bedanken ook onderdeel van de fondsenwervende strategie bij goede doelen en maatschappelijk-culturele organisaties? Vakblad fondsenwerving inventariseerde een aantal voorbeelden en vroeg drie fondsenwervers naar hun visie op bedanken.
Jos Willems werkte bij de Postcode Loterij waarna hij overstapte naar KWF Kankerbestrijding. Hij werkte op diverse fondsenwervende gebieden achtereenvolgens bij Greenpeace en MIVA. Nu richt hij zich bij het Liliane Fonds op behoud en loyaliteit. Hij licht toe: ‘Het vakgebied is zo veelzijdig: ik ben nog lang niet overal geweest. Maar nu bij behoud en loyaliteit kun je echt de diepte in.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!