Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Donateursservice: centraal in de organisatie

8 november 2022

Steeds vaker gebruiken fondsenwervers de stelling: ‘Het behouden van een donateur is goedkoper dan het werven van een nieuwe.’ Er komt steeds meer besef dat het de moeite loont om te investeren in die donateur. Wat nog wel vaak ontbreekt is het inzicht dat de telefonische contacten met die donateur een verantwoordelijkheid zijn van de gehele organisatie, niet alleen van de donateursservice.

door Jeroen Hogenhout

Een algemeen bekend feit: donateurs maken de missie en activiteiten van de organisatie mogelijk, dus ook het werk van alle medewerkers van die organisatie. Toch is het contact met die donateurs vaak het exclusieve domein van de donateursservice. De gedachte daarbij is: ‘zij zijn gespecialiseerd in klantcontact, dus is het hun pakkie-an’. Op zich geen onlogische gedachte, maar die gedachte heeft een heroverweging nodig. Want de donateursservice kan het niet alleen.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over opzegging Donateurs Betrokkenheid Relatiebeheer Retentie Vf 24-5 Donateursservice

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is expert op het gebied van duurzame donateurscommunicatie. Vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support is hij sinds 2010 actief als onafhankelijk adviseur voor wervende non-profits.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close