Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Boekrecensie: 'Marktgericht, missiegedreven' van Marc van den Tweel

2 november 2021

Marc van den Tweel, destijds bestuurder bij Natuurmonumenten, actualiseerde voor zijn boek eerder verschenen columns en vulde deze aan met niet eerder gepubliceerde teksten. Op beschouwende wijze met lichtvoetige toon brengt Van den Tweel zijn visie en opinie voor het voetlicht. Een van de centrale thema’s is de wereld van impact en marketing. Van den Tweel legt met speels gemak vaak een parallel tussen Amerika en Nederland en tussen de wereld van het maatschappelijk middenveld en die van de politiek en het bedrijfsleven en/of mkb. Uit het boek duikt het beeld op van een gepassioneerde bestuurder met grote kennis van fondsenwerving.

Deel van de cover van boek Marc van den Tweel 'Marktgericht, missiegedreven'
Deel van de cover van boek Marc van den Tweel 'Marktgericht, missiegedreven'

door Petra Hoogerwerf

De auteur beschrijft diverse dilemma’s: over transparantie, klantgedrevenheid, de degelijkheid van onderzoek door goede doelen en de celebrity CEO. Hij pleit ervoor om te kijken naar de feiten en met een onderzoekende en onbevooroordeelde geest te functioneren. Veel columns zetten aan tot nadenken, in het boek soulsearching genoemd.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Marc van den Tweel Boek Natuurmonumenten Marktgericht, Missiegedreven Vf 23-5 Boekrecensie

Gerelateerde berichten

Petra Hoogerwerf

Hoofdredacteur a.i.

Petra Hoogerwerf is sinds 6 september 2021 hoofdredacteur a.i. van het Vakblad fondsenwerving. Ze is pionier op het gebied van fondsenwerving in Nederland. Ze richtte de eerste opleiding op en is een veel gevraagd spreker. Tevens schreef ze de bestsellers Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart en Échte winst, ondernemen met impact.

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close