Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Boekrecensie: 'Digital Fundraising' van Ewald Verhoog

4 januari 2022

Goede doelen worden softwarebedrijven, schrijft Ewald Verhoog. Staat online fundraising nu nog op 8,7 procent in Blackbaud’s Charitable Giving Study (2019), de verwachting is dat dit doorgroeit naar dertig procent in 2035. Zelf meent Verhoog dat dit zelfs naar vijftig procent gaat. Digitale fondsenwerving noemt hij een combinatie van onlineacquisitie, een CRM-systeem en marketing automatisering. In de communicatie moet het goede doel vooral liefde geven aan de (potentiële) gever (‘nurture, nurture, ask’).

door Petra Hoogerwerf

Verhoog gaat eerst in op het belang van digital fundraising (de why). In het tweede deel worden onder andere technische aspecten besproken zoals de keuze voor een CRM-systeem en onlinekanalen (de what). In het laatste deel neemt hij de lezer bij de hand hoe elke fase eruit ziet bij het implementeren van digital fundraising (de how). Handig zijn de overzichten met conversiepercentages op basis waarvan je een strategie kunt ontwikkelen.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Boek Boekrecensie Vf 23-6 Digital Fundraising Ewald Verhoog

Petra Hoogerwerf

Hoofdredacteur

Petra Hoogerwerf is sinds 6 september 2021 hoofdredacteur van het Vakblad fondsenwerving. Ze is pionier op het gebied van fondsenwerving in Nederland. Ze richtte de eerste opleiding op en is een veel gevraagd spreker. Tevens schreef ze de bestsellers Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart en Échte winst, ondernemen met impact.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close