In dit nummer
-
Verantwoorde transparantie is wel degelijk mogelijk
Stel je dit bericht voor: ‘Winkel besluit doorzichtig glas in zijn etalage te zetten.’ Over transparantie gesproken. En: ‘Onderzoek wijst uit dat een open keuken in een restaurant het vertrouwen in de kwaliteit van de gerechten vergroot.’ Leuk voor de afhaalchinees met zijn schuifluik.
-
Maakt geld gelukkig?
Steve Jobs en Bill Gates waren vroeger de Bassie en Adriaan van de technologiewereld. Gates was de acrobaat die zorgde dat Microsoft zich soepel en lenig aanpaste aan alle software. Jobs zat vol kattenkwaad en dreef iedereen tot waanzin met zijn eenkennige Applesysteem.
-
Trends in telemarketing 2011-2015 toont interessante ontwikkelingen
Trends in telemarketing is het jaarlijkse onderzoek op basis van de belcampagnes van Christal. Het nieuwste onderzoek laat een aantal interessante dingen zien, waarvan de stijging van de gemiddelde gift op jaarbasis niet de enige is.
-
Van Centraal Archief Bureau naar Centraal Bureau Fondsenwerving
De laatste jaren staan in het teken van overleg in de charisector over een nieuw erkenningenstelsel, ter vervanging van de bekende keurmerken. Alle bekende topics, van kosten van fondsenwerving tot vertrouwen van het publiek, passeerden de revue. Zoals het was ging het niet meer. Er moest iets nieuws en eigentijds komen. Zo hebben we ons een aantal jaren druk gemaakt over hoe het toezicht op de fondsenwervende instellingen in Nederland moet worden geregeld. En nu is er dan eindelijk het nieuwe erkenningenstelsel. Het lijkt positief en met enige opluchting te zijn ontvangen bij de fondsenwervende instellingen. Een inkijkje in de situatie in de eerste jaren van het CBF leert ons dat de discussie van alle tijden is. En ook eigentijdse inzichten zijn niet altijd zo nieuw als we soms denken. Dat leerde ik toen ik het jaarverslag las over 1927, van het Centraal Archief Bureau.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina