In dit nummer
-
Maarten bedankt!
Ik herinner me de eerste keer nog goed dat ik Maarten de Vries –lang geleden ontmoette bij Wilde Ganzen. Hij was er directeur en maakte vanaf de start een even sympathieke als eigenzinnige indruk. -
Nieuw! Eén erkenningsregeling voor alle goede doelen
Het heeft even geduurd, maar na een intensieve voorbereiding is 1 januari de nieuwe erkenningsregeling Goede Doelen gestart. Organisaties kunnen zich nu aanmelden om zich te laten erkennen. In het voorjaar van 2016 worden naar verwachting de eerste erkenningen afgegeven. Het is de bedoeling dat de verschillende bestaande keurmerken komen te vervallen. Met een erkenning maak je zichtbaar dat je aan een groot aantal kwaliteitseisen voldoet en zaken op orde hebt. Verwacht wordt dat over drie jaar het overgrote deel van de goede doelen een erkenning heeft.
-
Consumenten spelen vaak verstoppertje: Op zoek naar de donateur
Consumenten spelen verstoppertje. Naast het feit dat ze precies weten hoe ze straatwervers moeten ontlopen, is er meer aan de hand. Zo heeft het sterk groeiende Netflix geen reclames en kiezen steeds meer gebruikers van Spotify en Apple Music voor de betaalde variant, zodat ze zonder onderbreking muziek kunnen luisteren. Daarnaast wordt er meer en meer gebruikt gemaakt van adblockers en daalt de laatste jaren de netto tijd dat mensen tv kijken, en ook de manier waarop.
-
Grote gevers zijn niet per definitie rijk
De resultaten van het onderzoek ‘Filantropie in Nederland’, gepubliceerd tijdens de Nationale Vakdag Fondsenwerving 2015, zijn met groot enthousiasme ontvangen. Naast mooie kansen komen ook interessante uitdagingen voor de sector uit het onderzoek naar voren. In samenwerking met Nassau Fundraising organiseerde Vakblad Fondsenwerving daarom een brainstormsessie voor non-profitorganisaties.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina