Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

3FM kiest met Serious Request voor Metakids als goede doel

Nieuws

11 juni 2024

3FM Serious Request komt dit jaar in actie voor Metakids - stichting voor kinderen met metabole ziekten. Drie 3FM-dj’s sluiten zich in de week voor Kerst op in het Glazen Huis om non-stop radio te maken en geld op te halen. Zij zullen dat doen vanaf het Rodetorenplein in Zwolle.

Sfeerbeeld van het plein bij het Glazen Huis 2023, in Nijmegen (still uit video)
Sfeerbeeld van het plein bij het Glazen Huis 2023, in Nijmegen (still uit video)

door Redactie Vf

Stofwisselingsziekten

Stofwisselingsziekten zijn de meest dodelijke ziekte onder kinderen. Kinderen komen ogenschijnlijk gezond ter wereld, maar door een foutje in het DNA werkt hun energiehuishouding niet goed. Kinderen kunnen als gevolg van de energietekorten en onverwerkte afvalstoffen doof, blind of gehandicapt raken. Eén op de vier kinderen wordt niet ouder dan achttien jaar en zonder behandeling is een metabole ziekte voor iedereen dodelijk.

'Ongekend belangrijk'

Jan-Matthijs van Eendenburg, directeur van Metakids, kreeg bij de bekendmaking de sleutel van het Glazen Huis in handen. ‘Dat 3FM Serious Request dit jaar voor ons in actie komt, is ongekend belangrijk voor gezinnen die met een metabole ziekte kunnen krijgen. […] We staan aan de vooravond van een grote doorbraak als het gaat om onderzoek naar metabole ziekten. Artsen en onderzoekers zijn ervan overtuigd dat we met de hulp van 3FM Serious Request grote stappen kunnen maken in het behandelbaar maken van de helft van alle metabole patiënten.’

7,5 miljoen euro

Serious Request haalde vorig jaar ruim 7,5 miljoen euro op voor Stichting ALS. Sinds 2021 staat er ieder jaar één wisselend goed doel in de belangstelling. Daarvoor werd er lange tijd geld opgehaald voor projecten van het Nederlandse Rode Kruis.

Meer over Gezondheid 3FM Serious Request Radio Jan-Matthijs Eendenburg Metakids

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close