Verdieping
-
Lees meer over "Als je meer aandacht geeft, hoef je er minder om te vragen"
Als je meer aandacht geeft, hoef je er minder om te vragen
We leven in interessante tijden. Misschien wel de interessantste tijden sinds tijden… Technologie, communicatie en zorg maken stormachtige veranderingen door. We zien uitvindingen en ontwikkelingen die de wereld zullen veranderen. We hebben echter nog altijd te maken met grote groepen mensen die moeten vechten om te overleven. Door economische misstanden, wanbeleid, conflicten, ziekte en natuurrampen zijn deze mensen aangewezen op hulp van anderen en is er nog altijd te veel werk voor de hulpverleners van deze wereld.
-
Lees meer over "Succesvol werven van sponsors"
Succesvol werven van sponsors
De inkomsten van goede doelen uit sponsoring zijn de afgelopen jaren met bijna twintig procent gedaald, waarschijnlijk als gevolg van de crisis. De verwachting is dat het over 2014 nog niet veel beter zal worden.
-
Lees meer over "Nalatenschappen 2013: stagnatie met een uitschieter"
Nalatenschappen 2013: stagnatie met een uitschieter
Deze zomer meldde de Volkskrant: “Hogere erfenissen zijn redding van goede doelen”. Nu de cijfers van steeds meer goede doelen gepubliceerd worden, blijkt hier nogal wat op af te dingen.
-
Lees meer over "Bovenop de doelgroep"
Bovenop de doelgroep
Ik heb een haat-liefdeverhouding met de trein. Aan de ene kant vervloek ik de NS hardgrondig als de boel weer eens in het honderd loopt door vallende bladeren, vastvriezende wissels, kapotte bovenleidingen en loslopende koperdieven. Aan de andere kant ben ik dol op de trein en dat is gek genoeg te danken aan de door iedereen zo gehate drukte.
-
Lees meer over "Communicatie = loyaliteit"
Communicatie = loyaliteit
Onderzoek Bindinc. wijst op het belang van communicatie voor de loyaliteit.
-
Lees meer over "dance4life: fondsen werven is ook ondernemen"
dance4life: fondsen werven is ook ondernemen
In 2004 werd het plan opgevat om met muziek en dans de wereld van aids te bevrijden: dance4life werd opgericht. Tien jaar later valt de organisatie niet meer weg te denken uit de goededoelensector.
-
Lees meer over "Validatiestelsel of revalidatiestelsel?"
Validatiestelsel of revalidatiestelsel?
De filantropische sector is nu al weer een tijd bezig om een validatiestelsel te bedenken. Dat is een soort systeem dat ervoor moet zorgen dat er zo weinig mogelijk misgaat, zodat het vertrouwen van het publiek in de goede doelen niet verdwijnt.
-
Lees meer over "Open brief zomer 2014"
Open brief zomer 2014
Maarten de Vries is voormalig directeur van Wilde Ganzen en redacteur van Vakblad fondsenwerving. Deze brief is eerder per e-mail verspreid en redactioneel iets aangepast aan de inmiddels verstreken tijd. Maarten schreef deze brief op persoonlijke titel.
-
Lees meer over "Van klantdata naar marketing activiteit via E-fulfilment"
Van klantdata naar marketing activiteit via E-fulfilment
Fondsenwervende instellingen weten hoe belangrijk het is om donateurs zo goed mogelijk te kennen. Kennis over je donateurs maakt het namelijk mogelijk om hen individueel te benaderen. De tijd van massa mailings is voorbij.
-
Lees meer over "Inschrijving geopend: Nationale Vakdag Fondsenwerving 20-11-2014"
Inschrijving geopend: Nationale Vakdag Fondsenwerving 20-11-2014
Dé netwerkbijeenkomst van fondsenwervend Nederland, met congrespresentaties, ronde tafels en een uitgebreide infomarkt, is ook dit jaar weer in het Maasgebouw van stadion De Kuip in Rotterdam.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 93
- 94
- 95
- ...
- 114
- Volgende pagina