Verdieping
-
Storytelling op Legacy Conferentie IoF
Medio oktober werd in Londen door het Institute of Fundraising (IoF) de jaarlijkse Lecacy Conference gehouden.
-
Kijken naar social-ads
In de vluchtige omgeving van social media, met hapklare brokken informatie en de angst voor fear of missing out, wordt het steeds belangrijker een boodschap in korte tijd te communiceren. Volgens een recente studie krijgt maar tien procent van online ads meer dan één seconde aandacht. Daarom hebben we een maatstaf voor advertenties op social media ontwikkeld, gebaseerd op aandachtswaarden voor advertenties op Facebook. De analyses daarvoor zijn gericht op de cruciale eerste twee seconden.
-
Fondsenwervers opgelet: de ePrivacy Richtlijn komt eraan
Zonder kennis en begrip van (de toekomstige)ePrivacyRichtlijn komt jefondsenwerving in gevaar. De afgelopen jaren zijn pittig geweest voor fondsenwervers. Wat is je strategie als je afhankelijk bent van veel particuliere giften (al dan niet op doorlopende machtigingen), de loyaliteit van donateurs afneemt en de kanalen waarmee je nieuwe donateurs werft onder druk staan door toenemende wetgeving? Hier ontstaat een risico op een slinkende database en dat is geen goed nieuws.
-
Allemaal naar het IFC ook de mensen van Qarma
In ons vorige nummer berichtten we dat de Qarma-app ook beschikbaar is gekomen voor Androidgebruikers. Qarma komt met meer nieuws. Ze stellen aan de gebruikers van de app een ja-neesticker beschikbaar en zeggen dat te doen ‘om tegemoet te komen aan de ergernis van consumenten over ongevraagd aanbellen door fondsenwervers van goededoelenorganisaties.’
-
Kastanjes
Stel, je wandelt rustig door het bos als ineens de stilte wordt verstoord. Op een open plek tussen de bomen staan een paar mannen luidkeels te ruziën. Steeds meer mensen bemoeien zich ermee en links en rechts vallen er klappen. Sommige mensen storten bloedend op de grond.
-
Elsbeth Takkenberg over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwerver centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Elk nummer spreken we een fondsenwerver over het vak en het eigen geefgedrag. Deze maand: Elsbeth Takkenberg, relatiemanager Bijzondere Giften bij SOS Kinderendorpen.
-
NRC Charity Awards 2018
Op 28 augustus 2018 reikte NRC in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam voor de achtste keer de jaarlijkse Charity Awards uit.
-
2017 Onverwacht pover jaar voor nalatenschappen
Zoals inmiddels alweer een flink aantal jaren schrijven we ook in 2018 over het jaarlijkse onderzoek van Centrum Nalatenschappen.
-
Vanaf de zijlijn
Sinds 1 januari 2016 bekijk ik ons fondsenwervende speelveld vanaf de zijlijn. Dat is een vreemde ervaring. Je beseft direct dat je het spel nooit meer kunt zien als een echte toeschouwer. De onbevangen blik bestaat niet meer voor mij.
-
Het Mona-toetje
Jarenlang hebben brancheorganisaties grote inspanningen geleverd om door zelfregulering (potentiële) klanten te beschermen tegen al te opdringerige of zelfs agressieve telefoongesprekken. Volgens mij werkte dat prima. Niet alleen omdat die afspraken de consument in bescherming namen. Maar ook omdat de cowboys in marketing langzaam maar zeker hun gedrag aanpasten of verdwenen. Bij het bellen voor goede doelen heb ik dat van nabij kunnen volgen.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 63
- 64
- 65
- ...
- 113
- Volgende pagina