Verdieping
-
Onlinebenchmark ZOI ook in Nederland
Nieuwe ideeën ontstaan zelden op één plek. Terwijl Walter van Kaam in Nederland het eerste grote benchmark-onderzoek ‘State of Digital Fundraising’ gelanceerd had en in 2016 en 2017 succesvol realiseerde met deelname van tientallen goede doelen, ontwikkelde Jacob Møllemose, in Denemarken een vergelijkbaar digitaal concept: ZOI.
-
Geven in Nederland verzekerd van financiering en kan onderzoek voortzetten
Het Centrum voor Filantropische Studies (CFS) heeft zich verzekerd van financiering om onderzoek te blijven doen naar het geefgedrag van de Nederlander. Met het geld kan Geven in Nederland data blijven verzamelen om onderzoek mee te doen, schrijft directeur René Bekkers op zijn blog.
-
Grote bedrijven, maatschappelijke ambities
Steeds meer bedrijven vinden maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk. Als partner van goede doelen kunnen bedrijven maatschappelijke en zakelijke doelen op een mooie manier met elkaar verbinden. Zo zijn Philips, Booking.com, Pampers, Action en Australian een partnership aangegaan met het Longfonds, UNICEF en SOS Kinderdorpen. Stuk voor stuk succesvolle samenwerkingen waar iedereen beter van wordt.
-
'De kunst is om een goede match te vinden tussen een baasje en het dier'
In Vakblad fondsenwerving zetten we niet alleen de fondsenwervers centraal, maar ook die andere onmisbare groep: de vrijwilligers. Deze keer: Annemieke Smit.
-
Marian Spier benoemd tot lid Raad van Toezicht Van Gogh Museum
Marian Spier (49) is benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van het Van Gogh Museum.
-
De wereld wordt mooier met iedere straat
Teije Brandsma is lid van het redactieteam van Vakblad fondsenwerving. Als oprichter van mediabureau Aid Publicity, helpt hij goede doelen en nonprofits aan meer bekendheid in de landelijke media. Deze keer schrijft Teije over zijn eerste ervaringen als collectant.
-
Tessa Wortman over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwerver centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Elk nummer spreken we een fondsenwerver over het vak en het eigen geefgedrag. Deze keer: Tessa Wortman, manager institutionele fondsenwerving bij Eye Care Foundation.
-
Vijftien jaar DDMA
DDMA, de data driven marketing association, is in Nederland de brancheorganisatie op het gebied van data en marketing. Naast vele bedrijven zijn er ook tientallen goede doelen lid van. Ook bij DDMA zijn de plannen van Mona Keijzer om ‘klantrelatie’ verder te beperken een hot item.
-
Nationale Vakdag fondsenwerving neemt afscheid van de Kuip
De Nationale Vakdag fondsenwerving neemt na 12 jaar afscheid van Stadion Feijenoord, De Kuip.
-
Marketing en de termijn van de klantrelatie: het zwaard van Damocles voor fondsenwerving
Op 4 juli jl. is de internetconsultatie gestart van het concept wetsvoorstel om de telecommunicatiewet aan te passen in verband met de eerder aangekondigde maatregelen aangaande telemarketing. Dat wetsvoorstel zou naar verwachting geen verrassingen mogen bevatten. Er is immers genoeg over gezegd en geschreven het afgelopen jaar.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 51
- 52
- 53
- ...
- 113
- Volgende pagina