Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

PSI Vransen Direct Mail

Wim de Bundel: Een enthousiaste verbinder

Interview

28 september 2021

Vijfentwintig jaar werkte Wim de Bundel bij Delta Lloyd/Nationale Nederlanden, waarvan de helft van de tijd als directeur Marketing en Sales. Zijn kleurrijke boek ‘Geven is Leven’, vol foto’s en verhalen, vertelt over een cultuuromslag binnen Delta Lloyd/Nationale Nederlanden. Topsporters werden ingezet als voorbeeld voor een nieuwe bedrijfscultuur. Aanleiding voor het verandertraject was dat de organisatie in die tijd de ‘rode lantaarndrager’ was: Delta Lloyd scoort in 2008 op het gebied van service het laagst van alle pensioenaanbieders. De rodelantaarndrager verwijst naar de wielrenner die al laatste eindigt in het eindklassement van de Tour de France. De Bundel werd verantwoordelijk om het tij te doen keren. Tegelijkertijd ontdekte hij tal van goede doelen die zijn hart stalen.

Wim de Bundel (midden) met windsurfer Dorian van Rijsselberghe en zeilster Marit Bouwmeester.
Wim de Bundel (midden) met windsurfer Dorian van Rijsselberghe en zeilster Marit Bouwmeester.

door Petra Hoogerwerf

Sportsponsoring voor Cultuurverandering

‘We sponsorden al jaren de watersport en hadden eerst vier sponsordoelstellingen: exposure online; exposure in mediawaarde; interne activatie en relatiebeheer. Je moet eerlijk durven te kijken naar sportsponsoring. We sponsorden de zeilsport en richtten ons toen op de niche van die-hards die ook in de kou gaan zeilen. Met elkaar gingen we nadenken hoe we het wél leuk konden maken voor onze klanten: een rondje zeilen in de middag en aan het einde met elkaar rosé drinken en een barbecue, dat vindt iedereen leuk. Zo werd de rosé-zeiler geboren.’

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Sport Klantrelatie Creative Funding Fondsenwerving Klantvriendelijkheid Vf 23-4 Wim de Bundel Bibian Mentel Geven is Leven Gouden Sponsorring Storytelling

Petra Hoogerwerf

Hoofdredacteur a.i.

Petra Hoogerwerf is sinds 6 september 2021 hoofdredacteur a.i. van het Vakblad fondsenwerving. Ze is pionier op het gebied van fondsenwerving in Nederland. Ze richtte de eerste opleiding op en is een veel gevraagd spreker. Tevens schreef ze de bestsellers Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart en Échte winst, ondernemen met impact.

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close