Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Facebook en de goede doelen

17 september 2018

Hoe ziet Facebook zijn maatschappelijke rol en wat kunnen we de komende jaren verwachten als het aankomt op fondsenwerving? Met tien miljoen gebruikers in Nederland is het een belangrijke plek voor zaken als fondsenwerving en vrijwilligerswerk. Bijvoorbeeld om nieuwe doelgroepen te vinden, of om contact te onderhouden met de achterban.

Facebook smiley's, thumb's up, en love icoontjes.
Facebook smiley's, thumb's up, en love icoontjes.

door Jaap Zeekant

Facebook organiseerde in april dit jaar een evenement voor zijn Nederlandse relaties in De Hallen Studio’s in Amsterdam: ‘A place to come together’. Tijdens het evenement kwamen belangrijke relaties van Facebook bijeen: van Facebookgroepsbeheerders tot bedrijven, en van goede doelen tot mediapartners. Behalve over goede doelen, werd er ook gesproken over belangrijke onderwerpen als privacy, contentmoderatie, Facebook als partner voor de media en het mkb. Maar ook over producten als Facebook Live, Oculus en de Veiligheidscheck. Facebook’s Anita Yuen sprak op die bijeenkomst. Yuen werkte eerder voor Unicef, waar ze verantwoordelijk was voor de global digital fundraising strategy. Daarvoor werkte ze onder andere bij het World Food Programma en het Rode Kruis in Zwitserland. Zij geeft nu leiding aan het Social Good-team bij Facebook, dat zich bezighoudt met het bedenken en ontwikkelen van tools om maatschappelijke problemen op te lossen.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Facebook Doneerknop Doneren Ice Bucket Challange Vf 20-3

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap is journalist, fondsenwerver en ondernemer. Hij was eind jaren 90 oprichter van Vakblad fondsenwerving en ruim een halve eeuw actief in de non-profitsector. Sinds ruim 45 jaar is Jaap serieus bezig met fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Nederland Filantropieland is en Goede Doelen Nederland.

Close