Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Direct mail is (weer) hot

Werving

20 september 2018

Al jaren bestaat de indruk dat er met het populairder worden van onlinewerving,  door fondsenwervende instellingen, minder gebruik wordt gemaakt van direct mail. Tegelijk weten we dat bij het innen van honderden miljoenen euro’s aan donaties en contributies direct mail nog altijd een belangrijke rol speelt. Maar ook voor het werven en upgraden van nieuwe gevers wordt direct mail succesvol ingezet. Een enthousiast gesprek met twee experts. 

Diverse mailpacks, vervaagd
Diverse mailpacks, vervaagd

door Jaap Zeekant

Jeroen Kimmel: ‘Laten we eerlijk zijn: het gaat toch om de totale waarde van je donateur, in financieel en relationeel opzicht. Daarvoor moet je de juiste mix van middelen kiezen. Maar om dat te doen moet je eerst je data analyseren, je cijfers op een rij zien te krijgen. Maar we weten dat het werken met cijfers lang niet voor iedereen een favoriete bezigheid is.’

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Cherridata Direct Mail Edwin van Driel Jeroen Kimmel PSI Vransen Vf 20-3

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap was eind jaren 90 oprichter van Vakblad fondsenwerving. Hij was ruim een halve eeuw actief in de non-profitsector en 45 jaar serieus bezig met fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Goede Doelen Nederland is. Als oprichter van Vf was Jaap ook betrokken bij de oprichting van de Vakopleidingen Fondsenwerving. Daarnaast was hij founder van de Nationale Vakdag fondsenwerving. Jaap overleed geheel onverwachts op donderdag 28 mei 2020.

Close