Vakblad fondsenwerving het magazine voor fondsenwervend Nederland

Abonneren

Direct mail is (weer) hot

Werving

20 september 2018

Al jaren bestaat de indruk dat er met het populairder worden van onlinewerving,  door fondsenwervende instellingen, minder gebruik wordt gemaakt van direct mail. Tegelijk weten we dat bij het innen van honderden miljoenen euro’s aan donaties en contributies direct mail nog altijd een belangrijke rol speelt. Maar ook voor het werven en upgraden van nieuwe gevers wordt direct mail succesvol ingezet. Een enthousiast gesprek met twee experts. 

Diverse mailpacks, vervaagd
Diverse mailpacks, vervaagd

door Jaap Zeekant

Jeroen Kimmel: ‘Laten we eerlijk zijn: het gaat toch om de totale waarde van je donateur, in financieel en relationeel opzicht. Daarvoor moet je de juiste mix van middelen kiezen. Maar om dat te doen moet je eerst je data analyseren, je cijfers op een rij zien te krijgen. Maar we weten dat het werken met cijfers lang niet voor iedereen een favoriete bezigheid is.’

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap is hoofdredacteur van Vakblad fondsenwerving, waarvan hij – dit jaar twintig jaar geleden - ook oprichter is. Jaap heeft meer dan veertig jaar ervaring met alle facetten van de professionele fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Nederland Filantropieland is en Goede Doelen Nederland. Hij is ook penningmeester van de Nederlands – Vlaamse Vereniging van Onderzoeksjournalisten.