Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Verdieping

RSS Feed
  • Gosse bedankt!

    17 december 2019

    Van de vijfentwintig jaar dat Goede Doelen Nederland aan belangenbehartiging doet, heeft Gosse Bosma er ruim twintig jaar als directeur leiding aan gegeven. Vlak voor het ter perse gaan van deze editie werd bekendgemaakt dat Gosse afscheid neemt.

    Lees meer over "Gosse bedankt!"
  • Licht uit, spot aan!

    17 december 2019

    Bij de naam Mies Bouwman denkt iedere fondsenwerver natuurlijk direct aan Open het Dorp, de eerste wervingsactie in de geschiedenis van de Nederlandse televisie. Maar Mies was in de vroege jaren 70 ook presentator van het legendarische tv-programma Een Van De Acht.

    Lees meer over "Licht uit, spot aan!"
  • Direct mail: maar dan nét een Tikkie innovatiever

    17 december 2019

    Native Content - Nadat hij er eerder dit jaar een presentatie over gaf op de Vakdag fondsenwerving, zochten we Samuel Visser op om dieper op het onderwerp in te gaan: fondsen werven met de Tikkie QR-code.

    Lees meer over "Direct mail: maar dan nét een Tikkie innovatiever"
  • Transparantie niet geholpen met foutieve informatie in openbaar register

    17 december 2019

    Minister Sander Dekker schrijft in oktober dit jaar in zijn brief aan de Tweede Kamer: 'De waarde van filantropie ligt niet uitsluitend in de maatschappelijke impact van goede doelen. Filantropie geeft ruimte aan burgers om vanuit altruïstische motieven een steentje bij te dragen aan de maatschappij. Dit versterkt de banden tussen mensen en gemeenschappen en bevordert de sociale cohesie. Ook heeft de sector een signaalfunctie: geefgedrag drukt opinies uit over behoeften en noden in de samenleving en vervult daarmee een belangrijke functie in het systeem van checks and balances in onze democratie.'

    Lees meer over "Transparantie niet geholpen met foutieve informatie in openbaar register"
  • De obstakels en de resultaten van 25 jaar Goede Doelen Nederland

    17 december 2019

    Goede Doelen Nederland bestaat vijfentwintig jaar. Jan van Berkel, directeur van de Leprastichting, voorzitter van Samenwerkende Branche Organisaties Filantropie en sinds drie jaar voorzitter van Goede Doelen Nederland vertelt Vakblad Fondsenwerving over het nut van de vereniging, de obstakels en de resultaten.

    Lees meer over "De obstakels en de resultaten van 25 jaar Goede Doelen Nederland"
  • 100WEEKS: Afrikaanse vrouwen uit extreme armoede halen met SMS-donaties

    10 december 2019

    Een klein bedrag, via een wekelijkse SMS, schenken aan de allerarmste vrouwen van Afrika. Dat is 100WEEKS, een nieuwe manier van hulp bieden en doneren. Doel: vrouwen binnen een tijdsbestek van 100 weken blijvend uit de extreme armoede halen. Hoe werkt deze manier van direct giving, wie ontvangen het geld en wat is de impact? Vakblad fondsenwerving vroeg het Jeroen de Lange, medeoprichter van 100WEEKS.

    Lees meer over "100WEEKS: Afrikaanse vrouwen uit extreme armoede halen met SMS-donaties"
  • Ben Tiggelaar verzorgt opening Vakdag 2020

    5 december 2019

    Voor de Nationale Vakdag Fondsenwerving op 26 maart 2020 hebben we, zoals je inmiddels vast weet, een nieuwe locatie gevonden: De Rijtuigenloods (RTL) in Amersfoort.

    Lees meer over "Ben Tiggelaar verzorgt opening Vakdag 2020"
  • Nederland vrijgevig tijdens eerste #GivingTuesdayNL

    5 december 2019

    Afgelopen dinsdag 3 december werd voor het eerst #GivingTuesdayNL gehouden. Een internationale dag om iets goeds te doen voor een ander, in de vorm van een donatie of vrijwilligerswerk. Aan GivingTuesday, in 2012 opgericht in Amerika, doen onderhand 70 landen mee. Hoe zat het, dinsdag 3 december, met het geefgedrag van de Nederlander en kunnen we terugkijken op een geslaagde actie?

    Lees meer over "Nederland vrijgevig tijdens eerste #GivingTuesdayNL"
  • Cordaid: een organische fusie en rebranding van jaren

    2 december 2019

    Van vijf organisaties naar één goed doel, dat was de uitdaging van Cordaid de afgelopen jaren. Een bijzondere manier van werken ging daaraan vooraf. Simone van Hamond, Director Marketing & Fundraising, kreeg deze taak toebedeeld toen ze in 2013 in functie trad. 'Het hele traject van rebranding heeft in totaal achttien jaar geduurd, waardoor het een erg organische transitie is geworden. Al zou ik uiteraard geen enkele organisatie aanraden er achttien jaar over te doen, het heeft ons veel voordelen opgeleverd', aldus Simone. Een korte geschiedenis van een lang, maar doeltreffend fusietraject.

    Lees meer over "Cordaid: een organische fusie en rebranding van jaren"
  • Elk kind verdient het om gezien te worden

    28 november 2019

    Fondsenwerving kan niet losgezien worden van de impact die een goed doel met zijn missie wil realiseren. In deze serie 'Minder bekend...' schrijven we over organisaties die (nog) geen grote, landelijke bekendheid hebben. Deze keer gaat het over Het Vergeten Kind.

    Lees meer over "Elk kind verdient het om gezien te worden"
Close