Artikelen per label
-
Lees meer over "Communiceer vanuit je missie"
Communiceer vanuit je missie
Langzaam maar zeker verandert er veel. De nieuwe gever houdt minder van grote, onpersoonlijke organisaties en geeft liever adhoc en versplinterd aan verschillende doelen, acties en projecten. Deze gever is via de traditionele kanalen zoals direct mail en telefoon steeds lastiger te bereiken. Hij wil zelf bepalen wat hij wanneer aan welk doel geeft. Intussen neemt het aantal organisaties dat op de geefeuro uit is toe, nu de overheid zich als subsidiegever aan het terugtrekken is.
-
Lees meer over "Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?"
Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?
Op het moment dat digitale werving aan een opmars bezig is, blijkt direct mail als werfinstrument weer aan betekenis te winnen.
-
Lees meer over "Dertig miljard"
Dertig miljard
Het is net iets meer dan twee jaar geleden dat er verkiezingen waren en we maken ons al weer op voor nieuwe verkiezingen. Het verschil? Ongeveer dertig miljard. Het kabinet Rutte startte met een bezuinigingspakket van 18 miljard en struikelde over een aanvullend pakket.
-
Lees meer over "Magazines van goede doelen: centraal in de communicatie"
Magazines van goede doelen: centraal in de communicatie
Heel veel fondsenwervende instellingen geven een leden- of donateursblad uit. Toch wordt het maken van zo'n blad niet altijd als een specialisme gezien. Maar dat is het wel.
-
Lees meer over "Oranje Fonds: van volksherstel tot sociale cohesie"
Oranje Fonds: van volksherstel tot sociale cohesie
Aan de muur hangt een affi che uit vervlogen tijden: een hand met geld en een leeuw die uit het puin naar voren komt. Dat was het begin.
-
Lees meer over "Het Business Model Canvas"
Het Business Model Canvas
In 2009 was Alexander Ostwalder de belangrijkste spreker op een conferentie van de stichting Digitaal Erfgoed Nederland. Hij lichtte het door hem ontwikkelde paneel van negen luiken toe, dat gebruikt wordt om verdienmodellen te verbeteren.
-
Lees meer over "Het gevaar bij communicatie is denken dat het heeft plaatsgevonden"
Het gevaar bij communicatie is denken dat het heeft plaatsgevonden
De Nationale Postcode Loterij, de Vriendenloterij en de BankGiro Loterij, presenteerden begin dit jaar groeicijfers over 2011, net als vele voorgaande jaren. Weer nam de bijdrage aan de goede doelen toe. Hoe hou je dat succes vast?
-
Lees meer over "De dans om het geld"
De dans om het geld
Ook het Arnhemse Introdans krijgt de komende jaren fors minder subsidie van het rijk. Dat wordt 'meer uit de markt halen' dus. Niets vreemds voor algemeen directeur Ton Wiggers, een oud-danser die niet vies is van commercieel denken.
-
Lees meer over "Samenwerken is Goed Doen"
Samenwerken is Goed Doen
Zo’n vier jaar geleden heb ik in dit blad een artikel geschreven over samenwerken, specifiek in de sector cultuur. Ik zou datzelfde verhaal, een-op-een, nu weer kunnen schrijven.
-
Lees meer over "Hoe werkt direct mail met kortingscouponnen bij Natuurmonumenten?"
Hoe werkt direct mail met kortingscouponnen bij Natuurmonumenten?
In het vorige nummer schreven we over aandacht trekken met direct mail, bijvoorbeeld met kortingscouponnen. Samen met Natuurmonumenten doken we daar dieper in.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 111
- 112
- 113
- ...
- 115
- Volgende pagina