Artikelen per label
-
Dialoog met achterban succesfactor in fondsenwerving
We kennen Marc Schoutens o.a. als de bedenker van de succesvolle sms-dienst Stop Martelen Snel met Amnesty International. Dat was in 2001. Dat we nu ook online meer dan tien jaar verder zijn licht hij op ons verzoek in dit artikel toe.
-
De Blauweoceaanstrategie
De Blauweoceaanstrategie is een bedrijfsstrategie, gericht op het voorkomen van moordende concurrentie. In plaats daarvan richt hij zich op het ontwikkelen van een unieke bedrijfsstrategie en een nieuwe, onconventionele marktbenadering.
-
Psychologie en fondsenwerving
Waarom roepen we de verkeerde emoties op bij onze respondenten?
-
De vijf snelste groeiers en het recept van hun succes
Dat we gek zijn op lijstjes, bleek weer eens uit de enorme belangstelling toen Reinier Spruit afgelopen december op het crowdblog 101fundraising een ranglijst publiceerde van de snelste Nederlandse stijgers in fondsenwervende inkomsten van de afgelopen jaren.
-
Om filantropie te laten groeien, moeten we ons echt herpakken
Let’s face it! Zo kwamen Amerikaanse fondsenwervers recent tot de conclusie dat het geven aan goede doelen in de Verenigde Staten de afgelopen veertig jaar constant op slechts 2% van het gemiddelde netto nationaal inkomen is gebleven.
-
Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?
Op het moment dat digitale communicatie aan zijn opmars bezig is, blijkt direct mail nog altijd een krachtig werfinstrument, waarmee honderden miljoenen opgehaald worden.
-
Nederland is vrijgevig en Engeland is behulpzaam
Het internationaal rapporteren van de giften aan charitatieve instellingen is een haast onmogelijke taak. Want wat is precies een gift?
-
Opbrengsten Goede Doelen Loterijen blijven stijgen
En weer zijn ze er in geslaagd om hun records te verbeteren. De drie goededoelenloterijen kunnen met hun opbrengsten van 2011, dit jaar weer meer maatschappelijke organisaties ondersteunen. Intussen zijn de drie Novamedia/Postcode-loterijen de derde grootste private donor ter wereld.
-
Openheid?
Redacteur Jaap Zeekant schrijft elders in dit nummer over de noodzaak open te zijn, en geen angst te hebben voor negatieve publiciteit. We kunnen wat dat betreft wel iets leren van onze Amerikaanse collega’s. In de non-profitbladen in Amerika staan niet alleen de positieve, maar ook de negatieve zaken die actueel zijn. Dat betekent dat regelmatig bedenkelijke kwesties voor het voetlicht komen, zonder dat dat schadelijk is voor de wervende non-profitsector als geheel.
-
'En dit is... e-mail marketing'
Kort geleden presenteerde de Direct Marketingassociatie DMSA een bijzonder interessant boekje over emailmarketing. Het wordt uitgegeven door de Expertgroep E-mail Marketing. Deze expertgroep is een initiatief van de DMSA Council E-Commerce. De groep heeft als doelstelling een bijdrage te leveren aan de professionalisering van het vakgebied E-mail Marketing. En dat is met deze uitgave zeker gelukt.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 111
- 112
- 113
- 114
- Volgende pagina