Advertentie

Banner Mindwize

Artikelen per label

  • Dialoog met achterban succesfactor in fondsenwerving

    15 februari 2012

    We kennen Marc Schoutens o.a. als de bedenker van de succesvolle sms-dienst Stop Martelen Snel met Amnesty International. Dat was in 2001. Dat we nu ook online meer dan tien jaar verder zijn licht hij op ons verzoek in dit artikel toe.

    Lees meer over "Dialoog met achterban succesfactor in fondsenwerving"
  • De Blauweoceaanstrategie

    15 februari 2012

    De Blauweoceaanstrategie is een bedrijfsstrategie, gericht op het voorkomen van moordende concurrentie. In plaats daarvan richt hij zich op het ontwikkelen van een unieke bedrijfsstrategie en een nieuwe, onconventionele marktbenadering.

    Lees meer over "De Blauweoceaanstrategie"
  • Psychologie en fondsenwerving

    15 februari 2012

    Waarom roepen we de verkeerde emoties op bij onze respondenten?

    Lees meer over "Psychologie en fondsenwerving"
  • De vijf snelste groeiers en het recept van hun succes

    15 februari 2012

    Dat we gek zijn op lijstjes, bleek weer eens uit de enorme belangstelling toen Reinier Spruit afgelopen december op het crowdblog 101fundraising een ranglijst publiceerde van de snelste Nederlandse stijgers in fondsenwervende inkomsten van de afgelopen jaren.

    Lees meer over "De vijf snelste groeiers en het recept van hun succes"
  • Om filantropie te laten groeien, moeten we ons echt herpakken

    15 februari 2012

    Let’s face it! Zo kwamen Amerikaanse fondsenwervers recent tot de conclusie dat het geven aan goede doelen in de Verenigde Staten de afgelopen veertig jaar constant op slechts 2% van het gemiddelde netto nationaal inkomen is gebleven.

    Lees meer over "Om filantropie te laten groeien, moeten we ons echt herpakken"
  • Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?

    15 februari 2012

    Op het moment dat digitale communicatie aan zijn opmars bezig is, blijkt direct mail nog altijd een krachtig werfinstrument, waarmee honderden miljoenen opgehaald worden.

    Lees meer over "Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?"
  • Nederland is vrijgevig en Engeland is behulpzaam

    15 februari 2012

    Het internationaal rapporteren van de giften aan charitatieve instellingen is een haast onmogelijke taak. Want wat is precies een gift?

    Lees meer over "Nederland is vrijgevig en Engeland is behulpzaam"
  • Opbrengsten Goede Doelen Loterijen blijven stijgen

    15 februari 2012

    En weer zijn ze er in geslaagd om hun records te verbeteren. De drie goededoelenloterijen kunnen met hun opbrengsten van 2011, dit jaar weer meer maatschappelijke organisaties ondersteunen. Intussen zijn de drie Novamedia/Postcode-loterijen de derde grootste private donor ter wereld.

    Lees meer over "Opbrengsten Goede Doelen Loterijen blijven stijgen"
  • Openheid?

    24 september 2002

    Redacteur Jaap Zeekant schrijft elders in dit nummer over de noodzaak open te zijn, en geen angst te hebben voor negatieve publiciteit. We kunnen wat dat betreft wel iets leren van onze Amerikaanse collega’s. In de non-profitbladen in Amerika staan niet alleen de positieve, maar ook de negatieve zaken die actueel zijn. Dat betekent dat regelmatig bedenkelijke kwesties voor het voetlicht komen, zonder dat dat schadelijk is voor de wervende non-profitsector als geheel.

    Lees meer over "Openheid?"
  • 'En dit is... e-mail marketing'

    24 september 2002

    Kort geleden presenteerde de Direct Marketingassociatie DMSA een bijzonder interessant boekje over emailmarketing. Het wordt uitgegeven door de Expertgroep E-mail Marketing. Deze expertgroep is een initiatief van de DMSA Council E-Commerce. De groep heeft als doelstelling een bijdrage te leveren aan de professionalisering van het vakgebied E-mail Marketing. En dat is met deze uitgave zeker gelukt.

    Lees meer over "'En dit is... e-mail marketing'"
Close