Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Dialoog met achterban succesfactor in fondsenwerving
We kennen Marc Schoutens o.a. als de bedenker van de succesvolle sms-dienst Stop Martelen Snel met Amnesty International. Dat was in 2001. Dat we nu ook online meer dan tien jaar verder zijn licht hij op ons verzoek in dit artikel toe.
-
Fondsenwerving en direct marketing
Onze donateurs vormen onze levensader. Daarom is fondsenwerving zo belangrijk. Om structureel succesvol te zijn heb je een integrale directmarketingstrategie nodig. Daarvoor leveren we graag de bouwstenen.
-
Samenwerken, delen en cocreëren op de social networks
"Elke fondsenwerver heeft een prachtig verhaal. Dat moet vaker verteld worden; meer mensen moeten dat verhaal te horen krijgen."
-
Goed fout bij nalaten
Elders in dit nummer schrijven we over het initiatief GoedNalaten. Dat het jammer genoeg niet altijd goed gaat, ontdekte misdaadjournalist John van den Heuvel.
-
Opbrengsten Goede Doelen Loterijen blijven stijgen
En weer zijn ze er in geslaagd om hun records te verbeteren. De drie goededoelenloterijen kunnen met hun opbrengsten van 2011, dit jaar weer meer maatschappelijke organisaties ondersteunen. Intussen zijn de drie Novamedia/Postcode-loterijen de derde grootste private donor ter wereld.
-
'En dit is... e-mail marketing'
Kort geleden presenteerde de Direct Marketingassociatie DMSA een bijzonder interessant boekje over emailmarketing. Het wordt uitgegeven door de Expertgroep E-mail Marketing. Deze expertgroep is een initiatief van de DMSA Council E-Commerce. De groep heeft als doelstelling een bijdrage te leveren aan de professionalisering van het vakgebied E-mail Marketing. En dat is met deze uitgave zeker gelukt.
-
Openheid?
Redacteur Jaap Zeekant schrijft elders in dit nummer over de noodzaak open te zijn, en geen angst te hebben voor negatieve publiciteit. We kunnen wat dat betreft wel iets leren van onze Amerikaanse collega’s. In de non-profitbladen in Amerika staan niet alleen de positieve, maar ook de negatieve zaken die actueel zijn. Dat betekent dat regelmatig bedenkelijke kwesties voor het voetlicht komen, zonder dat dat schadelijk is voor de wervende non-profitsector als geheel.
-
Virusvrij fondsenwerven
Nu e-mail steeds meer in beeld komt als dagelijks instrument van fondsenwervers, wordt het tijd dat we onszelf en onze donateurs gaan beschermen. Je moet er niet aan denken dat een donateur in plaats van een aardige bedankmail, een virus van je krijgt. Jaap Zeekant legt uit hoe hij zijn redactionele computer ’schoon’ probeert te houden.
-
Onderzoek Giraal Geven in Nederland
Later dit jaar start het econometrisch instituut van de Erasmus Universiteit in Rotterdam een door het DMSA geïnitieerd onderzoek naar giraal geefgedrag in Nederland. Vanuit het DMSA en de charitatieve sector wordt het project begeleid door Henk de Graaf van de Nederlandse Hartstichting en Felix Vriends van de Stichting DFW. Dr. Bas Donkers is projectleider bij de Erasmus Universiteit, prof. Dr. Philip Hans Franses coördineert het onderzoek. Funds Magazine rapporteert over een uniek onderzoek.
-
Betalen met je mobiel: digitaal collecteren?
KPN Mobile introduceert een speciaal abonnement waarmee mobiele pinautomaten via het GSM-net van KPN Mobile met Interpay communiceren. Verwacht wordt dat het gebruik van deze betaalautomaten snel groeit nu de leveranciers Alphyra, Banksys en CCV binnenkort lichte, draagbare en betaalbare GSM-automaten introduceren.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 109
- 110
- 111
- 112
- Volgende pagina