Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Artikelen per label

  • De kracht van de Surinaamse ngo’s

    15 juni 2012

    Dit voorjaar verbleef Ramses Man, van het Amsterdamse fondsenwervingsbureau Nassau, twee maanden met zijn gezin in Suriname om er lokale ngo's te helpen. Ramses schreef voor Vakblad Fondsenwerving deze terugblik.

    Lees meer over "De kracht van de Surinaamse ngo’s"
  • De Goededoelenbedrijfscoöperatie

    15 juni 2012

    Den Haag heeft er zijn handen vol aan: moet Nederland zich nu wel of niet op korte termijn conformeren aan drieprocentsnorm? Hierover zijn de meningen sterk verdeeld. Het blijkt geen eenvoudige discussie. De verkiezingen in september geven vast en zeker meer duidelijkheid over de opinie van de burger. Nu wil ik me hier niet gaan mengen in deze discussie. Maar met een terugtrekkende overheid en druk op de charitatieve sector komt bij mij wel een andere vraag opzetten: willen we op korte termijn accepteren dat goededoelenorganisaties relatief veel overheadkosten en investeringen maken?

    Lees meer over "De Goededoelenbedrijfscoöperatie"
  • Vindbaarheidsonderzoek websites 2012

    15 juni 2012

    Ben je benieuwd of je website goed gevonden wordt met de zoekmachines? Pagetraffi c.nl: publiceert, net als in 2010 en 2011, ook dit jaar weer de resultaten van het vindbaarheidsonderzoek.

    Lees meer over "Vindbaarheidsonderzoek websites 2012"
  • Communiceer vanuit je missie

    15 juni 2012

    Langzaam maar zeker verandert er veel. De nieuwe gever houdt minder van grote, onpersoonlijke organisaties en geeft liever adhoc en versplinterd aan verschillende doelen, acties en projecten. Deze gever is via de traditionele kanalen zoals direct mail en telefoon steeds lastiger te bereiken. Hij wil zelf bepalen wat hij wanneer aan welk doel geeft. Intussen neemt het aantal organisaties dat op de geefeuro uit is toe, nu de overheid zich als subsidiegever aan het terugtrekken is.

    Lees meer over "Communiceer vanuit je missie"
  • Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?

    15 juni 2012

    Op het moment dat digitale werving aan een opmars bezig is, blijkt direct mail als werfinstrument weer aan betekenis te winnen.

    Lees meer over "Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?"
  • Dertig miljard

    15 juni 2012

    Het is net iets meer dan twee jaar geleden dat er verkiezingen waren en we maken ons al weer op voor nieuwe verkiezingen. Het verschil? Ongeveer dertig miljard. Het kabinet Rutte startte met een bezuinigingspakket van 18 miljard en struikelde over een aanvullend pakket.

    Lees meer over "Dertig miljard"
  • Magazines van goede doelen: centraal in de communicatie

    16 april 2012

    Heel veel fondsenwervende instellingen geven een leden- of donateursblad uit. Toch wordt het maken van zo'n blad niet altijd als een specialisme gezien. Maar dat is het wel.

    Lees meer over "Magazines van goede doelen: centraal in de communicatie"
  • Oranje Fonds: van volksherstel tot sociale cohesie

    16 april 2012

    Aan de muur hangt een affi che uit vervlogen tijden: een hand met geld en een leeuw die uit het puin naar voren komt. Dat was het begin.

    Lees meer over "Oranje Fonds: van volksherstel tot sociale cohesie"
  • Het Business Model Canvas

    16 april 2012

    In 2009 was Alexander Ostwalder de belangrijkste spreker op een conferentie van de stichting Digitaal Erfgoed Nederland. Hij lichtte het door hem ontwikkelde paneel van negen luiken toe, dat gebruikt wordt om verdienmodellen te verbeteren.

    Lees meer over "Het Business Model Canvas"
  • Het gevaar bij communicatie is denken dat het heeft plaatsgevonden

    16 april 2012

    De Nationale Postcode Loterij, de Vriendenloterij en de BankGiro Loterij, presenteerden begin dit jaar groeicijfers over 2011, net als vele voorgaande jaren. Weer nam de bijdrage aan de goede doelen toe. Hoe hou je dat succes vast?

    Lees meer over "Het gevaar bij communicatie is denken dat het heeft plaatsgevonden"
Close