Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Marktonderzoek: Effectief inzicht krijgen in doelgroepen en trends

Onderzoek

11 maart 2025

Marktonderzoek is niet langer het exclusieve domein van commerciële bedrijven. Ook goede doelen en culturele organisaties hebben steeds meer te winnen bij het gebruik van deze methode om hun impact te vergroten en hun strategie te versterken. Met goed onderzoek leren zij hun doelgroepen beter kennen, ontdekken zij verbeterpunten in hun dienstverlening en maken zij gefundeerde keuzes. Maar hoe zet je marktonderzoek effectief in? En welke trends zijn belangrijk om in de gaten te houden? In dit artikel komen de mogelijkheden aan bod aan de hand van voorbeelden uit recent onderzoek, waaronder een onderzoek uitgevoerd met de Hersenstichting.

Beeld ter illustratie.
Beeld ter illustratie.

door Maurice Wassen

Marktonderzoek inzetten voor goede doelen en culturele organisaties

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2025) op 25 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Non-profit Hersenstichting Marktonderzoek MarketResponse AI Artificial Intelligence Vf 27-1 Feedback Maurice Wassen Ringen van invloed

Maurice Wassen

Gastauteur

Maurice Wassen is senior research consultant bij MarketResponse en als marktonderzoeker betrokken bij verschillende vormen van marktonderzoek, waaronder reputatie-, doelgroep- en klanttevredenheidsonderzoek voor organisaties in zowel de non-profit- als profitsector.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close