Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors

21 september 2021

In het niemandsland tussen direct marketing met reguliere schenkers (one-to-many) en de persoonlijke aanpak van major gift fundraising (one-to-one) ligt het rijk van de middle donors (one-to-some). In fondsenwervingsstrategieën ligt de nadruk vaak ofwel op het verwerven van nieuwe schenkers op korte termijn – meestal met een laag giftbedrag, ofwel op het verwerven van grote schenkingen met het oog op een langetermijninvestering.

De donateurs zijn op te delen in drie delen: major donors, middle donors en particuliere donateurs.
De donateurs zijn op te delen in drie delen: major donors, middle donors en particuliere donateurs. © Eugene Tkachenko / Unsplash

door Gastauteur: Isabel Penne

Middle donor fundraising is arbeidsintensief en vraagt om een bijzondere strategische aanpak. In tegenstelling tot de beperkte groep in een major donor-portefeuille en de grote anonieme groep van kleine schenkers, vraag een kwantitatief middelgrote groep schenkers om speciale kwalitatieve aandacht. Geen eenvoudige opdracht. Daarom blijft de mid-level donor vaak het verwaarloosde ‘middle child’ van de fondsenwerving.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Nassau Fundraising Major Donors Mindwize Particuliere fondsenwerving FAB Isabel Penne Vf 23-4 Cycle of Investment Mid-level donors Utrechts Landschap

Gastauteur: Isabel Penne

Isabel Penne is medeoprichter en voorzitter van Fundraisers Alliance Belgium. Ze was tijdens haar carrière vooral actief voor de KU Leuven, waarvan 19 jaar als directeur van het Leuvens Universiteitsfonds (2001-2020). Op dit moment is ze bij de universiteit actief als Relationship and Project Manager. Penne bekleedde ook verschillende functies bij de internationale beroepsvereniging CASE, zowel in de Europa als in de VS. In 2020 startte ze Isabel Penne Consultancy, waarmee ze haar expertise op het gebied van fondsenwerving deelt.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close