Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

De Vierdaagse: een fundraising opportunity?

Werving

20 december 2018

De Nijmeegse Vierdaagse is uniek in ons land. Niet alleen omdat de Vierdaagse het grootste meerdaagse sportevenement is met een bijzonder grote en enthousiaste groep vaste deelnemers. Maar ook omdat de Vierdaagse een lange geschiedenis heeft en in 2016 de 100e editie beleefde. als peer-to-peer fundraising event is de Vierdaagse uniek omdat het géén evenement is, opgezet met als doel om fondsen te werven maar daarin toch succesvol is.

door Gastauteur

De Vierdaagse is een jaarlijks wandelevenement in de derde week van juli en kent drie afstanden, 30, 40 en 50 km per dag. Vanwege het honderdjarig jubileum was er in 2016 een extra afstand van 55 km. De minimumleeftijd is twaalf jaar en 7,5 procent van de deelnemers is jonger dan twintig jaar. De middengroep tussen twintig en vijftig jaar omvat dertig procent en een ruime meerderheid van de wandelaars is ouder dan vijftig jaar. Gemiddeld is zestig procent van de deelnemers man. De meeste deelnemers wandelen de Vierdaagse meerdere jaren, maar elk jaar zijn er ook circa tienduizend deelnemers die voor de eerste keer meedoen.

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in