Advertentie

GivingTuesdayNL 2020

Balanceer tussen menselijke emotie en digitale perfectie

Werving

20 december 2018

Goede doelen vechten al enige tijd om de onverdeelde aandacht van die ene ‘major donor’, de incidentele gever en de langdurige commitment van donateurs. En dat is niet eenvoudig. Mede door digitalisering, globalisering en economische ontwikkelingen is het steeds lastiger om grip te krijgen op donateurs en sponsoren.

door Gastauteur

Met één muisklik kunnen we als consument tegenwoordig een goed doel steunen, ongeacht tijd, locatie of munteenheid. Dit heeft als gevolg dat donateurs vaker wisselen van goed doel en dat ze minder gebonden zijn aan één organisatie. Al deze ontwikkelingen zorgen voor hoofdbrekens bij het bestuur. Het dichthouden van de achterdeur en zorgen voor een sterkere binding met donateurs staat dan ook hoog op de agenda. Gelukkig bieden de huidige ontwikkelingen ook nieuwe manieren om op een andere manier de relatie met donateurs aan te gaan en op een andere manier waarde toe te voegen binnen deze relatie. Een Customer Engagementstrategie kan fondsenwervende instellingen van alle formaten helpen om deze omslag te maken.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 18-7 CRM Partners Peter Drost
Close