Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Bewust op zoek naar de onbewuste knop

Werving

27 september 2017

Fondsenwerving is geen eenvoudig vak. Is er bij de verkoop van een commercieel product nog sprake van een duidelijke transactie (ik betaal iets, ik krijg iets), bij goede doelen gaat het puur om een belofte, om een goed gevoel (ik betaal iets, een ander krijgt iets). De redactie van Vakblad Fondsenwerving vroeg Wike en Jeroen er hun licht over te laten schijnen.

Hand die op een rode knop drukt.
Hand die op een rode knop drukt. © ByEmo/Shutterstock.com

door Jeroen Talens, Wike van Dieën

Daar is niets mis mee – uit onderzoek blijkt dat geven meer bevrediging geeft dan nemen. En altruïsme is misschien wel de basis van onze beschaving. Maar het betekent dat we qua communicatie alles uit de kast moeten halen om mensen (steeds opnieuw!) te overtuigen iets te geven.

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Jeroen Talens

Columnist

Jeroen is creative director bij WWAV en vaste columnist voor Vakblad fondsenwerving.

Wike van Dieën

Gastauteur

Wike is als senior account director verbonden aan WWAV.