Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

De zoektocht naar de jonge donateur: modern of ouderwets?

8 maart 2016

Hoe binden we de jonge doelgroep aan ons fonds? Het staat vaak op de agenda bij vergaderingen en brainstormsessies. Welke middelen moeten we inzetten? Straatwerving, social media, crowdfunding? De jacht op de jonge donateur is een trend, maar zelden succesvol. De vraag is: moet je het wel willen?

door Jeroen Hogenhout

Tien jaar terug was fondsenwerven een stuk makkelijker. Toen kon je een potentiële donateur vertellen dat je belangrijk werk deed met de vraag of hij bereid was dat doel te ondersteunen. Goede kans dat hij je giftverzoek honoreerde. Iedere fondsenwerver weet inmiddels: dat is niet meer zo. Mensen kiezen bewuster en laten zich beter voorlichten. Een van de weinige segmenten die nog echt open liggen is de doelgroep 35-, een zwaar ondervertegenwoordigd segment bij de meeste goede doelen.

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support actief. Hij deelt als onafhankelijk adviseur op het gebied van direct communication, middle donor management en telefonische fondsenwerving zijn kennis en jarenlange ervaring met fondsen- wervende non-profits.