Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

De zoektocht naar de jonge donateur: modern of ouderwets?

8 maart 2016

Hoe binden we de jonge doelgroep aan ons fonds? Het staat vaak op de agenda bij vergaderingen en brainstormsessies. Welke middelen moeten we inzetten? Straatwerving, social media, crowdfunding? De jacht op de jonge donateur is een trend, maar zelden succesvol. De vraag is: moet je het wel willen?

door Jeroen Hogenhout

Tien jaar terug was fondsenwerven een stuk makkelijker. Toen kon je een potentiële donateur vertellen dat je belangrijk werk deed met de vraag of hij bereid was dat doel te ondersteunen. Goede kans dat hij je giftverzoek honoreerde. Iedere fondsenwerver weet inmiddels: dat is niet meer zo. Mensen kiezen bewuster en laten zich beter voorlichten. Een van de weinige segmenten die nog echt open liggen is de doelgroep 35-, een zwaar ondervertegenwoordigd segment bij de meeste goede doelen.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 18-1

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is expert op het gebied van duurzame donateurscommunicatie. Vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support is hij sinds 2010 actief als onafhankelijk adviseur voor wervende non-profits.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close